 |
Jak známo, jsem příšera. Jsem horší než Goebbles, Urválek a Višiňskij dohromady. Nosím křižácké boty, kápi inkvizitora a nejsem schopen ze sebe dostat nic, než směs nenávistných výkřiků a emotivních žvástů. S tím vším jsem se smířil a docela dobře si s tím žiju.
Právě moje hluboká a očividná osobní zkušenost s tím nejhorším, nejnebezpečnějším a nejzavrženíhodnějším, co kdy lidské myšlení zplodilo mi ovšem umožňuje složit hold, pochválit a nanejvýš doporučit jistého akolytu evoluce třikráte vznešené, bezcílné, nahodilé a smysluprosté. Mladý muži, coby nepřítel svobody jste na výborné a velmi slibné cestě.
Jednáte vysoce logicky, protože jsou to ti škodliví a nebezpeční křesťané, kdo šíří zvrácené, pořádek rušící a veřejnému míru odporující výzvy jako třeba „neskládejte svoji naději v knížata“. Jednáte velmi historicky poučeně, držíte se skvělých vzorů. Můžete nejdříve s velkou vášní ukázat prstem na Kalvínovu Ženevu nebo münsterskou komunu, abyste všem vysvětlil, jaké to je, když ne státu, ale jen obce zmocní křesťanští horlivci. Jste moudrý muž, proto vás nikdo neobalamutí vysvětlováním, že to byli blouznivci a heretici, víte přece sám dobře, jak to je, že heretici jsou vždy ti nejautentičtější křesťané a proto účelově potlačování těmi druhými lumpy, kteří jsou jen větší pokrytci. Potom můžete dlouhou historii svého spravedlivého boje dovést, třeba k Jindřichu VIII. a jeho zákonům o svrchovanosti panovníka nad církví. Že stály hlavu třeba Tomáše Mora? Pche, aspoň všichni vědí jaká je mzda vlastizrádců. Že tím vznikla státní církev? Inu, evoluce chce svůj čas. A navíc, když jde o společnost dokáže být docela rychlá. A koneckonců vždyť to byl jen klopýtavý začátek, v posledních dvou stech letech přece síly pokroku, rozumu a vědy k podepření svrchovanosti státu a jeho moci udělaly nesmírný kus práce. Řečičky o svobodě člověka se nebudeme zdržovat, protože blaho společnosti zajistí na prvním místě vždy a jen stát, protože na něj je spolehnutí, je spolehlivý, výkonný a když se nám bude dařit, budou úředníci a policisté dělat právě to a jen to, co my jim řeknete. Totiž pomiňte, jaké zákony schválíte a ty jistě budou dobré, protože vy si vědecky ověříte, že máte pravdu.
Až budete aportovat referentskou tašku s příkazy, zákazy a nařízeními dělejte to s dobrou myslí a veselou tváří, protože budete jednat ve prospěch obecného blaha. To samé platí o vděčném olizování podpatku policejní boty.
Ostatně, když se vám bude dařit, a doufalo v to mnoho vašich zdatných předchůdců, budou mít tihle dva sloupové veřejného, náboženského tmářství zbaveného, prostoru a jeho blaha práci už jen pár let. Nanejvýš generaci, nejhůř dvě- ostatně co je to z pohledu evoluce, že. Pak bude vaše teze, že věda je nad víru tesána do mramoru veřejných budov vedle vaší bysty – už proto, že jsem tak inspirovaně znovu vrátil věděcký světový názor do škol, jako jediné přípustné, protože dokonalé, úžasné a vyčerpávající světlo vedoucí k pravé moudrosti a zralému pochopení, že záleží jen na tom, nač si může žák sáhnout, co si může spočítat a na co najde tabulku, diagram nebo vzorec. Můžete si být jist, že tak zajistíte, že další generace budou tvořit lidé zcela a výlučně racionální, jednající podle svých zájmů, které si předem vypočítají. Váhám jen nad tím, zda přínos pro veřejné blaho bude větší z této nadějeplné změny nebo z naprostého osvobození vědy od všech zřetelů, které nemají oporu v ní samé či nejsou kvantifikovatelné.
Mezi námi řečeno, víme oba velmi dobře, co máme na mysli, když mluvíme o té naprosté odluce, že? Spolu s oběma předchozími body je výsledek zřejmý. Státně nespolehliví, veřejnému blahu nebezpeční a vůbec protivní křesťané a jim příbuzná chátra nemá pohledávat v našem veřejném prostoru. Přechodně, než se o ně postarají naše opatření, biologické řešení a naše třikráte slavná evoluce bezcílná, nahodilá a smysluprostá, jim se špatně skrývanou nechutí dovolíme konat nějaké ty obřady v těch jejich doupatech, pakliže ovšem budou mít z čeho si platit jejich údržbu a provoz.
Možná jen posoudíme, jestli ty hezčí nebude v zájmu veřejného blaha lepší zabrat a výlučně věnovat cestovnímu ruchu. Pro ty velebníčkovské nechutnosti přece stačí kdejaká stodola.
Máte můj obdiv mladý muži, možná ještě nevíte, ve stopě jakých sil a idejí z takovým zápalem pochodujete, ale buďte si jist, že spolu s nimi můžete dokázat obrovské věci. Třeba i otočit svět vzhůru nohama, z lidského slovníku vymazat slovo svědomí a ještě předtím se upřímně divit, čím je tak důležité a jak souvisí se svobodou, nezávislostí a důstojností lidské osoby. Zato před státem jste se už naučil klekat docela zčerstva. |