21:11:16
27. 06. 2025

Místnost
Svatyně
Tato místnost je určena pro všechny, co mají chuť napsat někam své tajné myšlenky, sny, básně, pro debaty o Bohu, lásce, smrti, morálce, svědomí a takových věcech. Tohle je ta správná místnost, kde se probírá řada etických, náboženských a podobných otázek.
Ve vývěsním štítu budou postupně přibývat odkazy na zajímavé stránky, sem a tam přibude trocha statistiky a rodí se seznam probíraných témat...

Místnost má od 23:26:19  13. 10. 2001 pronajatou Agáve. Spolusprávce: Eva.

Pokud se chcete zapojit do diskuze, musíte se do Taverny nejdříve zaregistrovat nebo přihlásit



« ««   129   »» »

Nadriel, vloženo 22:21:02  29. 11. 2007

To mi připomnělo jeden vtip na Dominikány, Františkány a Jezuity o výpadku proudu:-D

Eva, vloženo 21:54:17  29. 11. 2007

Jo, tak podobně trénovaný sluneční paprsek měli svého času na Hluboké.

Na druhou stranu bylo fakt hezký, když nám minulou středu večer při adoraci vypadl proud, na oltáři měkké světlo svic ozařovalo monstranci a úzkými okny padalo dovnitř velmi tlumené světlo pouličních lamp... to by člověk vydržel rozjímat i mnohem dýl než tu plánovanou čtvrthodinku... Naneštěstí někdo našel pojistky příliš brzo. Praktičtí chlapi nemaj smysl pro tento typ romantiky.

Aes Sedai, vloženo 21:46:58  29. 11. 2007

Jo jo, světlo skrze barevná okna dokáže opravdová kouzla. Jednou jsme byli v Praze na mši sv., ale neptejte se, kde, prostě jsme hledali kostel a nějaký poloprázdný potkali. Bylo šero, kostel byl ponořen do takového toho tajemného sešeřelého hávu. A najednou oknem probleskl paprsek slunce a usadil se u kříže vedle oltáře. A jak pokračovala mše sv., paprsek cestoval. Ve chvíli, kdy bylo proměňování, ozářil kalich i hostii. Bylo to prostě úchvatné. A když přešel oltář, končila mše...

Prolínání kultur v nedávné době? Teď si fakt nevzpomenu... vše bylo tak dávno...

Nadriel, vloženo 18:24:03  29. 11. 2007

Tos mi připomněl:
Kdysi jsme byli s oddílem na trojdeňáku a v neděli byla v tý vesnici mše příšerně brzo (farář objížděl těch vesnic několik, tak aby to stihl). A během té mše prozařovalo slunce právě to okno s vytráží napravo od oltáře, na němž byla Panna Maria. "Žena oděná sluncem!" vzpomněla jsem si a uchvátilo mě to:-)!
A pak jsem si říkala, že jestli je ta mše tak brzo proto, aby to s tím světlem právě takhhle nádherně vyšlo, je ta příšerně časná hodina zcela ospravedlnitelná;-)

Eva, vloženo 18:18:39  29. 11. 2007

Ano, moji milí, pokud si chcete vyčítat, komu co na čím vyjadřování vadí, prosím, pokračujte s tím v poště.
Děkuji.

Co se raději podívat na něco ekumenického? Potkali jste se v poslední době s nějakým hezkým prolínáním kultur?
V sobotu jsem narazila na dvě zajímavá CD. To první se mnou nakonec neodešlo, přesto spojení Scholy Gregoriany Pragensis se sborem japonských mnichů Gyosan-Ryu Tendai Shomyo slibuje skvělý a nejen hudební zážitek.

Zato si teď pouštím Hradišťan a jeho Chvění, na kterém kromě Filharmonie Brno hostuje skupina bubeníků Jumping Drums a altajský soubor Altai Kai. Altajci jsou roztomilí, ty jejich zvuky tajgy, hrdelní zpěv a píseň v rytmu cválajícího koníka mají kouzlo. Dobře funguje píseň Altajské nebe, na které se vyřádí všichni výše jmenovaní.
Snad ještě trochu víc se mi líbí Otvéšta Filosofa Konstantina - obrana staroslověnštiny ve slovanské liturgii ...asi proto, že jsem nedávno přečetla Svaté kacíře, a místo vzdáleného, suchého věrozvěsta už budu vždycky Cyrila vnímat jako jemného, vzdělaného, velmi moudrého, filosofujícího básníka. Tahle písnička ho dobře přibližuje.
Druhá oblíbená je přezpívaný fragment Dalimilovy kroniky Počíná se kronika.
(asi si ji budu muset konečně přečíst).

Skritek, vloženo 18:14:24  29. 11. 2007

Nadriel: Jsi mi připomněla, mně se moc líbí, když prosvítá sluníčko barevnými skly našeho kostelíka ve Framburku. Je to tak pěkný a kouzelný.

Nadriel, vloženo 18:06:48  29. 11. 2007

Mně to starosti nedělá, já poslední dobou nemám chuť nic závažnýho řešit, a tak to ani nečtu:-)
A mám tak čas obdivovat se nádheře barevných skel oken katedrál prozářených sluncem:-))) (Včera dopoledne například:-D Jak je ta naše katedrála krásná:-)))

Skritek, vloženo 17:59:25  29. 11. 2007

Ano, máte pravdu, kolegyně. Je potřeba obětí! Obětí nejlépe krvavých!!! Proto, doporučuji zahájit 1. Taverní loveckou výpravu!!!!
(omlouvám se za OT :-))

Aes Sedai, vloženo 17:56:16  29. 11. 2007

Fuj, děti, vy jste na sebe ale zlé! A to jsme, prosím, ve Svatyni... Copak nectíte posvátnost tohoto místa?! ;) (Jen jestli to není pohanská svatyně a nepřinášejí se lidské oběti...) :))

Nimitz, vloženo 15:06:34  29. 11. 2007

Aditu: a to mu ještě neříká identito Hallorn :-)

Aditu, vloženo 23:35:05  28. 11. 2007

marcusi, to tvoje vykání každému, kdo se tě sebemíň dotkne a nebo si dovolí nesouhlasit, nedejbože udělat vtip, je zvlášť na Taverně, trapné.

Marcus m, vloženo 21:38:16  28. 11. 2007

K Allenovi jen tolik Očividně Vás baví plést hrušky s borovými šiškami a vynášet generální soudy bez znalosti konkrétní věci. Přeji Vám příjemnou zábavu, nicméně další debata by měla smysl, kdybyste měl na čem založit svůj názor na onu knihu a mé hodnocení způsobu autorovy práce.

Nezbývá mi také než se vší povinnoou úctou respektovat vaši uhlířskou a sedláckou nábožnou víru ve vznešenou ideu evoluce.

K Vaším poznámce o efemérnosti ideologií a náboženských konceptů ovšem musím přičinit jednu, s prominutím, empirickou noticku.

Nepochybně jsou smítkem v mohutném proudu času v porovnání s geologickými dějinami, ba dokonce s dějinami života.
Krajně pozoruhodné přitom je, že náboženské a posléze i ideologické myšlení provází člověka od té doby co je možné o něm vůbec relevantně mluvit.

Dějiny novověké a moderní civlizace pak indikují, že hypotéza o tom, bude přinejmenším náboženské myšlení překonáno mohutným vzmachem lidského ducha na křídlech racionality se ukázala jako předčasná, či spíše tragicky dobově omezená a naivní. Sociálně inženýrské a totalitní snahy náboženství překonat a nahradit, kterých jsou evropské dějiny mimořádně plné nejpozději od francouzské revoluce, ukazují jen jednu věc. Náboženské vědomí a jednání je funkcí lidského myšlení a snahy to popřít vedou k rozsáhle devastujícím patologiím.

Hypotéza, že jde o pouhé epizodky v dějinách evoluce je nicméně pravděpodobně udržitelná: stanou se minulostí v téže chvíli, kdy se stane minulostí lidský rod.

Naposledy a k uzavření málo účelné a ještě méně zábavné disputace jen vysvětlím, že se příležitostně přestávám držet úzu a zvklostí zdejšího fóra, abych mohl zachovat meze obecné slušnosti.

Hallorn, vloženo 15:24:30  28. 11. 2007

Marcus:
1) odkdy si vykáme? tady na taverně to pokud vím není zvykem.

2) Allen ať si píše co chce, ale nutno si uvědomit že všechny jím podané informace jsou toliko subjektivní názory. Tak jako není radno věřit TV NOVA a jejich pohozeným chirurgickým rukavicím v každém druhém záběru, tak není radno věřit médiím obecně. Nevěřil bys, jak lze vyznění dokumentu (filmového) změnit pouhým střihem. A v textu je to (jak sám víš) ještě snazší. Papír snese všechno.

2) "Vědecký" kreacionismus má úroveň "vědeckého" marxismu. Já tam ty uvozovky naopak vždycky píšu, protože vědou se ohání kreacionisti, stejně jako to kdysi dělal Hitler nebo Stalin. To, že se jedná pouze o vědecky se tvářící blábol, který s vědou nemá co do činění, musí být neustále zdůrazňováno.
Ostatně, náboženské aj. ideologie jsou v přírodě věc pouze krátkodobá a dočasná. Zato evoluce jako jev tu bude do té doby, dokud bude ve vesmíru existovat život.

Marcus m, vloženo 21:06:22  27. 11. 2007

Hallorn: Inu Allen je především člověk, který nepochybně dle Vašeho mínění o opus Dei nic pořádného sám napsat nemůže, protože je sám křesťan - což fatálně a nevratně poškozuje jeho úsudek (ne-li i pověst), ještě víc než jeho profese.

Mé hodnocení jeho informovanosti a schopnosti podat shromážděné poznatky objektivně - nebo možná přesněji nestranně zakládám na dvou nebo třech knihách, které jsem od něj četl a z povědomí o tom v jakém poli protikladných názorových a ideologických posic se přitom pohybuje.

Považuji za velmi zajímavé a důležité, když autor pojednat tak ideologicky a emočně nabité téma jako je Opus Dei pojednat sine ire et studio: bez hněvu a zaujetí.

Ostatně podobně, bez hněvu a zaujetí - protože mi za to nestojí- se dívám na vědecké kreacionisty. Nestojí mi ani za to, abych ten název dával do uvozovek. Jsou beznadějní.
POkud jde o stesky nad lidskou hloupostí a omezeností nevím proč jej omezovat na jedny hlupáky a křupany: propagátoři evoluce ponížené z určitého paradigmatu s definovanou oblastí pro kterou má vypovídací hodnotu na velkohubou, nesnášelivou a agresivní ideologii by měla provázet stejná lhostejnost a opovržení, které si primitivní extremisté zaslouží.

Hallorn, vloženo 17:04:20  27. 11. 2007

Tohle mě znepokojuje daleko víc. Kam až zajde lidská hloupost?
http://en.wikipedia.org/wiki/Creation_Museum

Hallorn, vloženo 17:03:26  27. 11. 2007

Marcus: "objektivní a velmi dobře informovaný novinář" - toď oxymoron, něco jako zašlé bludice pouť :-)

Co se týče spikleneckých akta-x teorií, ty se nikdy vymýtit nepodaří. Jsou to moderní pohádky a pověsti (protože na každém šprochu pravdy trochu, a církev svými neustálými prů*ery k tomu sama zavdává podnět). A lidé rádi věří tomu, čemu chtějí věřit. Setkal jsem se s "ufologem", který vlastní nohou zašlápl díru po kolíku uprostřed kruhu v obilí, aby mu tak dodal na důvěryhodnosti.

Eva, vloženo 07:30:22  27. 11. 2007

No ne - taková seriózní kniha, a on to vydává Knižní klub?
To se zas nachytá lidí...
Nicméně bodík za to, že se pár takových knih vůbec přeloží.

Osobně už se nemůžu dočkat nového Benedikta...ale asi přistane až pod stromečkem (jak se na Ježíška ostatně sluší a patří).

Deidre, vloženo 22:17:09  26. 11. 2007

Ale já jsem žádnej Opus nechtěla..ale tak když už to mosí bét

Marcus m, vloženo 19:50:24  26. 11. 2007

Malá knižní hlídka.



Vyšla monografie Opus Dei z pera Johna L. Allena.

O personální prelatuře Opus Dei vyšlo dost knih. Do role nástupců jesuitů v kdejaké spiklenecké teorii řada z nich pasovala ještě předtím, než tomu všemu nasadil šílenou korunu Dan Brown.

Allenova kniha se této lavině poněkud vymyká. Není divu, autor je velmi - a po zásluze- respektovaný novinář. Má pověst dosti objektivního a velmi dobře informovaného "vatikánologa". Jeho články a knihy čtou se zájmem i lidé, kteří jinak katolickému pokrokářskému National Catholic Reporter nemohou příjít ani na chuť, ani na jméno ;-).

Při své práci měl na jedné straně mimořádný přístup k vnitřním dokladům Opus Dei, na druhé straně vedl řadu rozhovorů s jeho odpůrci či bývalými členy, kteří dnes OD silně kritizuje. Současně hovořil s různými členy a stoupenci v různých končinách světa.

Pro hledače záhad, stoupence všelijakých teorií je tato kniha nepochybně skandálnní a hluboce je zklame, pro ostatní čtenáře bude nejspíš velmi zajímavým a informovaným pohledem do významného katolického hnutí současnosti.

Eva, vloženo 08:39:36  05. 11. 2007

Umělé kytky jsou e-e, ale miluju vřes a chryzantémy všech barev :-)

U nás na hřbitově je to poklidné, i když tam proudí průvody - ono se to tam rozptýlí.
Tuhle jsme se ovšem s mamkou pozastavily, že přišel čas, kdy z vesnice známe skoro víc těch mrtvých než živých... myslím přes různé zážitky a vzpomínky...je to divné.

« ««   129   »» »

Zpět



Fantasy a Sci-fi: Taverna
© Jirka Wetter, jeremius@fantasy-scifi.net
, 2001 - 2005
Design: Rinvit, Jeremius
Na textech se podíleli Pavel Džuban a Toomz
URL: http://fantasy-scifi.net/taverna/taverna.php