14:05:49
22. 07. 2025

Místnost
Poradna v nouzi - úřední, přírodní a jiné katastrofy
Ocitli jste se v nouzi? Dušičku vám pofoukáme v Duté vrbě, zanadávat si můžete ve Ventilačce , ale tady se vám dostane praktické rady a pomoci.
Bojujete s úředním šimlem? Chcete být připraveni, kdyby vás zastihla přírodní katastrofa nebo prostě vědět „jak na to“ ve složité situaci?

PŘIJĎTE SE PORADIT.
SPOLEČNĚ ZASTAVÍME I SPLAŠENÉHO VELBLOUDA!

Místnost má od 20:31:17  19. 02. 2004 pronajatou verlit

Pokud se chcete zapojit do diskuze, musíte se do Taverny nejdříve zaregistrovat nebo přihlásit



« ««   92   »» »

Hetta, vloženo 22:27:26  16. 02. 2014

Aes Sedai -jak píše Arenga, určitě bych kontaktovala zaměstnavatele s dotazem, zda přiznání podal nebo podá.

Hetta, vloženo 22:26:42  16. 02. 2014

Agáve - díky

Jeremius, vloženo 22:26:20  16. 02. 2014

No takže to musíme platit my, protože se jedná o "opravy kamen na tuhá paliva, plyn a elektřinu, kotlů etážového topení na pevná, kapalná a plynná paliva". Oprava bude stát tak 2500 Kč. Takže pokud za rok součet všech oprav u 100m bytu nepřekročí 7000Kč, tak to jde z naší kapsy, je to tak?

Hetta, vloženo 22:26:02  16. 02. 2014

Zdá se tedy podle odst.3, že opravu kotle na plynná paliva lze považovat za drobnou opravu.
Můžeš také zkusit taktiku, že požádáš pronajímatele, aby platbu uhradil a uvidíš zda a jak se bude bránit, pokud odkáže na dané vládní nažžízení, argumentuj tím, že neplatí.
Kolik vlastně ta oprava bude stát ?

Hetta, vloženo 22:22:36  16. 02. 2014

Jeremius - takže viz příspěvek vloženo 18:15:40 11. 02. 2014 -tedy § 2257 OZ.
Otázka výkladu bude, co je běžná údržda a drobná oprava. Zřejmě bude výklad podobný jako ve vládním nařízení, která už neplatí, 258/1995, podrobný text viz níže -

258/1995 Sb.

NAŘÍZENÍ VLÁDY

ze dne 9. srpna 1995,

kterým se provádí občanský zákoník


§ 5

Drobné opravy bytu

(k § 687 odst. 3)

(1) Za drobné opravy se považují opravy bytu a jeho vnitřního vybavení, pokud je toto vybavení součástí bytu a je ve vlastnictví pronajímatele, a to podle věcného vymezení nebo podle výše nákladu.

(2) Podle věcného vymezení se za drobné opravy považují tyto opravy a výměny:

a) opravy jednotlivých vrchních částí podlah, opravy podlahových krytin a výměny prahů a lišt,

b) opravy jednotlivých částí oken a dveří a jejich součástí a výměny zámků, kování, klik, rolet a žaluzií,

c) výměny elektrických koncových zařízení a rozvodných zařízení, zejména vypínačů, zásuvek, jističů, zvonků, domácích telefonů, zásuvek rozvodů datových sítí, signálů analogového i digitálního televizního vysílání a výměny zdrojů světla v osvětlovacích tělesech,

d) výměny uzavíracích ventilů u rozvodu plynu s výjimkou hlavního uzávěru pro byt,

e) opravy uzavíracích armatur na rozvodech vody, výměny sifonů a lapačů tuku,

f) opravy indikátorů vytápění a opravy a certifikace bytových vodoměrů teplé a studené vody.

(3) Za drobné opravy se dále považují opravy vodovodních výtoků, zápachových uzávěrek, odsavačů par, digestoří, mísicích baterií, sprch, ohřívačů vody, bidetů, umyvadel, van, výlevek, dřezů, splachovačů, kuchyňských sporáků, pečicích trub, vařičů, infrazářičů, kuchyňských linek, vestavěných a přistavěných skříní. U zařízení pro vytápění se za drobné opravy považují opravy kamen na tuhá paliva, plyn a elektřinu, kotlů etážového topení na pevná, kapalná a plynná paliva, včetně uzavíracích a regulačních armatur a ovládacích termostatů etážového topení; nepovažují se však za ně opravy radiátorů a rozvodů ústředního vytápění.

(4) Za drobné opravy se považují rovněž výměny drobných součástí předmětů uvedených v odstavci 3.

(5) Podle výše nákladu se za drobné opravy považují další opravy bytu a jeho vybavení a výměny součástí jednotlivých předmětů tohoto vybavení, které nejsou uvedeny v odstavcích 2 a 3, jestliže náklad na jednu opravu nepřesáhne částku 500 Kč. Provádí-li se na téže věci několik oprav, které spolu souvisejí a časově na sebe navazují, je rozhodující součet nákladů na související opravy. Náklady na dopravu a jiné náklady spojené s opravou, pokud jsou uvedeny v daňovém dokladu o provedení opravy, se do nákladů na tuto opravu nezapočítávají, jsou však součástí ročního limitu podle odstavce 6.

(6) Součet nákladů za drobné opravy uvedené v odstavcích 2 až 5 nesmí přesáhnout částku 70 Kč/m2 podlahové plochy bytu za kalendářní rok, včetně nákladů na dopravu a jiných nákladů spojených s opravou, pokud jsou uvedeny v daňovém dokladu o provedení opravy.

(7) Podlahovou plochou bytu se pro účely tohoto nařízení rozumí součet podlahových ploch bytu a jeho příslušenství, a to i mimo byt, pokud jsou užívány výhradně nájemcem bytu; podlahová plocha sklepů, které nejsou místnostmi, a podlahová plocha balkonů, lodžií a teras se započítává pouze jednou polovinou.

§ 6

Náklady spojené s běžnou údržbou bytu

(k § 687 odst. 3)

Náklady spojené s běžnou údržbou bytu jsou náklady na udržování a čištění bytu, které se provádějí obvykle při delším užívání bytu. Jsou jimi zejména pravidelné prohlídky a čištění předmětů uvedených v § 5 odst. 3 (plynospotřebičů apod.), malování včetně opravy omítek, tapetování a čištění podlah včetně podlahových krytin, obkladů stěn, čištění zanesených odpadů až ke svislým rozvodům a vnitřní nátěry.

Jeremius, vloženo 21:46:32  16. 02. 2014

Hm, díky za info, upřesním svůj dotaz. Máme plynový kotel v bytě.
Ve smlouvě je uvedeno jen:
"10.4 Nájemce je povinen hradit náklady spojené s obvyklým udržováním a provozem předmětu nájmu a případné drobné opravy v rozsahu stanoveném ve vládním nařízení č. 258/1995 Sb Nájemce odpovídá za případnou škodu, kterou způsobí pronajímateli nebo třetím osobám při provádění drobných oprav a prací souvisejících s obvyklou údržbou a provozem předmětu nájmu."

Takže opravu kotle platíme, nebo neplatíme?

Arenga, vloženo 16:02:03  16. 02. 2014

když to podáš, nic nezkazíš
podle mne by ale šlo domluvit se s bývalým zaměstnavatelem, aby to za tebe podal, protžoe část roku jsi zaměstnanaá byla, tak by podle mně měl, i když už nejsi /protože nejsi u nikoho jiného/
anebo zavolej rovnou na FU, měli by ti poradit

Meridion: nevím, jak je to teď, ale když jsem byla s Radmilkou na rodičovské, daňové přiznání jsem nepodávala, takže pokud tam příjem není, u fyzických osob se myslím nepodává (to by se z toho taky na FU zbláznili)

Aes Sedai, vloženo 14:19:17  16. 02. 2014

Hetta: Ale já už právě od října nebyla zaměstnanec, protože jsem šla do invalidního důchodu. Takže zaměstnavatel to už za mě neudělá. Vydělala jsem si za celý rok jen to, co mi zaměstnavatel po odchodu vyplatil za nevybranou dovolenou a vrácené přeplatky z daní, jinak jsem měla jen nemocenskou a důchod.
A přivýdělek jen pár stovek, ale tam mi strhávají 15% daň.

Agáve, vloženo 13:42:20  16. 02. 2014

Hetta: Na Picassu se dostaneš tímto odkazem:
https://picasaweb.google.com/home

K té tvé otázce: "Co mě nejvíc pálí je, jak při nahrávání z kompu to poslat na normální picasu a ne na tu na google+?" Osobně se domnívám, že své fotky nahraješ někam na googlovský web a jestli se na ně budeš koukat přes Fotky G+ a nebo přes Picasu, to už záleží na tom, jakou aplikaci si vybereš (tedy picasu a nebo G+).

Agáve, vloženo 13:34:42  16. 02. 2014

Hetta:
o něco níž najdeš dva odkazy, jeden popisu vypnutí automatických vylepšení a to druhé popisuje vypnutí autogeniálních úprav
https://support.google.com/plus/answer/3338435?p=photos_auto_enhance&hl=cs&authuser=0&rd=1
https://support.google.com/plus/answer/3113884?p=photos_auto_awesome&hl=cs&authuser=0&rd=1

Hetta, vloženo 09:22:00  16. 02. 2014

Agáve - díky, to snad bude někde v základním nastavení. Co mě nejvíc pálí je, jak při nahrávání z kompu to poslat na normální picasu a ne na tu na google+. Nebo to špatně chápu a je to tatáž a jen musím změnit prohlížeč ?

Hetta, vloženo 09:19:23  16. 02. 2014

Aes Sedai - jako zaměstnanec bys nemusela podávat daňové, to za tebe podává zaměstnavatel. Pouze jesliže chceš uplatnit slevu na dani nebo jsi měla přivýdělek, tak musíš.

Agáve, vloženo 09:14:41  16. 02. 2014

Hetta: Automatické opravy fotek jsem si jednou vypnul v nastavení a řekl bych, že mám od toho napořád klid.
Pokusím se podívat, kde to bylo a ozvu se.
Nicméně, kdyby to někdo věděl hned z hlavy, ať odpoví, mě to bude chvíli trvat. :-)

Meridion, vloženo 08:42:26  16. 02. 2014

Myslím, že ano. S FO sice nemám zkušenosti, ale v minulosti jsme museli podávat nulové daňové přiznání za momentálně neaktivní společnost.

Aes Sedai, vloženo 22:46:45  15. 02. 2014

Nevíte někdo, prosím, jak je to s podáváním daňového přiznání v mém případě? Od ledna jsem byla zaměstnaná, ale na neschopence, do 30. 9., od toho dne už mám plný invalidní důchod, pracovní poměr jsem proto ukončila - tuším v říjnu.
Z práce jsem dostala jen proplacenou nevybranou dovolenou apod., do 5000 Kč za celý rok.
Musím podávat daňové přiznání?

Cemendriel, vloženo 19:18:24  15. 02. 2014

Díky! Taky jsem googlila, žel všechny tyto články řeší hlavně hygienické předpisy... a o těch vím, rozumím tomu a splníme to... co nevím, je právě ta zodpovědnost za děti - kdo, jak, proč, jak si případně udělat zadní vrátka - a pak to účetnictví, ale to asi nakonec proúčtujeme přes tu organizaci, která je tuším o.s.

Louda, vloženo 11:38:16  15. 02. 2014

So i googled:

http://aplikace.msmt.cz/HTM/JTSdeleniMSMT.htm

http://www.ctujm.cz/kestazeni/pravniaspektytabory2010.doc

Cemendriel, vloženo 01:41:01  15. 02. 2014

Aha, no my máme organizaci, která to může zaštítit (hlavně se na ni napíše smlouva na ubytování, protože to vyžadují v tom středisku, za soukromou osobu jsou příplatky) a pak máme hlavase (s tím kurzem) ... Každopádně nevím, jestli by mezi nimi neměl být nějaký oficiální právní vztah. Plus vím, že třeba v DDMku nám říkali, že všichni vedoucí musí mít smlouvu, aby měli zodpovědnost za děti, jinak je všechna zodpovědnost na hlavasovi - z toho usuzuju, že se s tou zodpovědností dá nějak čachrovat. Holky z týmu tvrdí, že se dá udělat i to, že rodiče něco podepíšou a mají pak komplet zodpovědnost oni, ale to mi přijde jako pěkná blbost... nemyslím si, že by to mohlo projít, kdyby se fakt něco stalo...
Ale kdybys mi poslala ty papíry, určitě bych to ocenila (Cemendriel@seznam.cz), díky! =)

Genevieve, vloženo 01:30:33  15. 02. 2014

Hele my to máme všechno na agenturu, ale pokud přebíráš zodpovědnost za dítě, tak hlavas by měl mít kurz od ministerstva školství tuším, starší 18ti let atd, je to všechno na něm (případně zdravotníkovi).
Můžu si poslat papíry, které my dáváme standardně k dopisu a kde nám rodiče něco podepisují, i zdravo i zodpovědnost apod. A účtuje se to hlavasovi, tam to není problém, prostě zodpovědné osobě (právně).

Cemendriel, vloženo 22:46:05  14. 02. 2014

Nemá někdo z vás zkušenost nebo alespoň právní znalost, jak to chodí, když chce člověk organizovat dětský tábor na svoje triko. Určitě se počtem dětí vlezeme mimo zotavovací akci, nejde mi ani tak o hygienické normy a papíry na hlavu, ty znám, jde mi o právní aspekty typu - zodpovědnost za děti, kdo by měl co komu podepsat a taky jakým způsobem se to účtuje... vůbec nevím v jakém zákoně to hledat, respektive otevřela jsem zákon o sociálně právní ochraně dětí a nejsem z toho moudrá... Budu ráda za jakoukoliv radu. Díky! =)

« ««   92   »» »

Zpět



Fantasy a Sci-fi: Taverna
© Jirka Wetter, jeremius@fantasy-scifi.net
, 2001 - 2005
Design: Rinvit, Jeremius
Na textech se podíleli Pavel Džuban a Toomz
URL: http://fantasy-scifi.net/taverna/taverna.php