 |
Aes: Popravdě to, co popisuješ jako běžnou praxi - tedy využívání dotací na zřízení pracovního místa, poté propuštění a nabrání dalších lidí s dotací, zní dost divně - musela bych si načíst, jestli je dotace poskytována "na člověka" nebo "na pracovní místo".
Domnívám se, že to druhé (aspoň bych to tak viděla z logiky věci). Pak propuštění jednoho člověka a nabrání druhého nezaloží nárok na novou dotaci.
Druhou věcí, která s dotací na pracovní místo nesouvií, je výdělek do 4 600. To je předpoklad pro to, aby uchazeč mohl zůstat v evidenci ÚP. Tady opět trochu tápu, v čem spočívá výhodnost pro zaměstnavatele resp. ÚP, protože dotace tím není podmíněna a ÚP nesníží počet žadatelů v evidenci, takže si nikde nešplhne.
Ta možnost přivydělat si 4600 (resp. polovinu min. mzdy) bez vyřazení z evidence, je myšlena jako pomoc lidem, kteří sehnali jen brigádu apod. a vždy musí jít o práci max. na poloviční úvazek, protože jinak není splněna podmínka minimální mzdy.
Z toho opět vyplývá, že pokud pracuje na PLNÝ úvazek, tak buď a) dostává zaplacenou jen polovinu hodin, což se dá snadno prokázat a v tom případě hrozí zaměstnavateli tak astronomická pokuta, že by byl dost šílený. Nemluvě o tom, že v tom případě bych fakt ráda poznala ty lidi, kteří jsou ochotni pracovat dvojnásob hodin, než mají zaplaceno!
nebo b) dostává druhou polovinu peněz jaksi na ruku, což znamená daňový podvod, opět astronomická pokuta a možnost trestní odpovědnosti jednatele = opět by byli šílenci
Takže vlastně jediná možnost, jak by to mohlo fungovat, mi z toho vychází, že pracuje na menší počet hodin a nejde práci na plný, ale částečný úvazek. To pak samozřejmě musí zaznít už před nástupem, musí tomu odpovídat smlouva a asi proti tomu nejde nic moc namítat. |