03:59:43
08. 07. 2025

Místnost
Dřevárny a LARPy všeho druhu

Podkrovní místnůstka, kde každý, kdo se LARPu oddává, je vítán...

Poznámka pro naprosto nezasvěcené:
Larp=live action role playing, to znamená, že-podobně jako v Dračím Doupěti nebo počítačových hrách-si hráč vytvoří určitou virtualní postavu, hrdinu, za kterého potom jedná, myslí, bojuje a pod. Jenže v LARPu je to DOOPRAVDY, tvůj hrdina neposkakuje po monitoru, ale TY poskakuješ po lese (městě, stoce...) oblečený a vyzbrojený jako tvůj hrdina, mlátíš jiné lidi převlečené za jejich hrdiny atakdále..
LARPy se hrají různě, třeba ve městě s pistolema na kuličky, ale mnohem více v přírodě ve fantasy stylu, takovým hrám se potom říká dřevárny, protože se používají dřevěné-relativně bezpecné-zbraně. Buď jde o bitvy, kde se prostě jenom vojska čítající bězně 150-700 lidí mlátí navzájem, nebo o tažení, kde malé družinky procházejí organizátory připravenou trasu obsazenou poklady a nestvůrami a nebo světy, kde si každý dělá, co chce, přidává se ke komu chce, spolupracuje, zrazuje a jinak blbne, asi jako v realném světě...
Více o LARPech se dovíte na těchto stránkách. Také zde najdete kalendáře, kde si můžete z LARPů vybrat právě ten na který se budete chtít vydat...



http://www.asf.cz
http://www.ucw.cz/drevarny/
http://www.drevarny.cz

http://www.larp.cz

Akce z dílny taverníků (v závorce je identita ne kterou se můžete obracet...)

Rok 2014
www.sibirskypribeh.cz (Daysir)

Místnost má od 20:41:50  01. 06. 2001 pronajatou Petrius. Spolusprávce: Louda. Rivan.

Pokud se chcete zapojit do diskuze, musíte se do Taverny nejdříve zaregistrovat nebo přihlásit



« ««   50   »» »

Nerion, vloženo 20:09:19  17. 01. 2010

muj nazor = ten Fionoruv s vyjimkou toho, ze do lepsich restauraci se bojim, bo nevim, jak se tam chovat :-)

Louda, vloženo 13:19:18  17. 01. 2010

Fio: 200? Nepřeháněj! Tenkrát jsi dal za akci 8 pětek a ještě lidi brblali.

Daysir, vloženo 00:18:41  17. 01. 2010

Já vím že teď budu za kverulanta, ale my těžko umíme dávat popisy skupin, no. V porovnání si myslím že oproti jiným hrám dáváme těch informací docela dost a k tomu konzultace, ale zkus mi napsat co ti tam chybí. Tohle je popravdě veliká bolest.

Pirosh, vloženo 21:59:54  16. 01. 2010

Cena je podle mě přiměřená (LARPy se dají přirovnat k zážitkovkám, které jsou zhruba na stejné-nebo vyšší- cenové hladině). Na druhou stranu je to závazek organizátorů, že to bude "dobré". Když jsem jel na akci za 150 a nebavil jsem se, řeknu si, že to tak holt je. Za 1000 čekám úroveň (zároveň v konkrétním případě Ardávie nepochobuju o tom, že bych nebyl spokojený).

Zatím jsem trochu rozpačitý z informací, které o hře mám. Informace na stránkách mi nedali odpověď, za co bych měl hrát, organizátoři jsou tajemní.

Fionor, vloženo 21:04:51  16. 01. 2010

Litr je opravdu částka která je subjektivně drobet vysoká, jakkoli je přiměřná náplni a obsahu hry (a uznávám i, že jsem schopen nechat třeba dvojnásobek za večeři ve dvou v lepší restauraci)

Možná je to tím, že jsem vyrůstal na těch partyzánských akcích, kde člověk dal organizátorům zhruba 200, za to že si mohl postavit stan na louce a oni za to nastřihali fáborky a nakopírovali herní materiály (a koupili podložky místo mincí) - tehdy v temných dobách, kdy ASF bylo jen smělou myšlenkou a rodícím se projektem - a nemám pocit, že bych se tehdy bavil hůř. Dnes by mě tehdejší hry asi nijak nenadchly, ani pravidly ani obsahem, ale svoje hodnocení chtě nechtě prostě vztahuji právě k těmhle pionýrským dobám (a to jsem zdaleka nestihl úplné počátky - jsou tu i jinší pamětníci).
Tím chci říct, že i když si dokážu objektivně spočítat, že ta hra za těch 1000 stojí (a čato mě normální víkendový LARP s jídlem vyjde i dráž), nejsem zrovna dvakrát ochotný ty peníze zaplatit. :(

Louda, vloženo 20:43:12  16. 01. 2010

Maminka mě utírala lopuchem. Byla tam beruška.

Daysir, vloženo 20:39:24  16. 01. 2010

Jo, a prosím vás, hajzlpapír bude moderní.

Louda, vloženo 20:35:37  16. 01. 2010

Sorry no ale u mě to je fakt ta cena. Neříkám že nepojedu, ještě se rozmyslím ale litr už je taková psychologická hranice holt. Za akci na který sem nikdy nebyl a nemůžu vědět jestli to bude stát za to.

Beru ty možnosti nějak si to snížit prací ale stejně.

Daysir, vloženo 20:33:24  16. 01. 2010

Mě by teď spíš zajímalo co vás odrazuje - my třeba chápeme že je ta cena vysoká, ale v mém hráčském porovnání vychází ve srovnání s cenou většiny akcí jako přiměřená, ba dost nízká (čti - dal bych to). Vzhledem k tomu že jinde tento problém neřešíme by mě to docela zajímalo:)

Louda, vloženo 20:29:36  16. 01. 2010

Ne, v pohodě, já ten systém chápu a chápu i jeho výhody.

Fionor, vloženo 20:25:23  16. 01. 2010

Jo tak to jo... tohle vyznělo fakt hustodémonsky krutopřísně (abych citoval Seznam) :)

Daysir, vloženo 20:18:09  16. 01. 2010

Ve skutečnosti jsem použil dost drsné slovo, protože se mi nechtělo rozepisovat že před hrou máš jasný seznam co ANO, co NE, na workshopu se jasně probere co ANO, co NE a v nejextrémnějším případě si vyhrazujeme právo říct "sorry, ale ten mobil tady nech týpku" (pokud ten člověk nebude mít dobrej důvod ho mít), případně "sorry, párty byla v pátek a bude v pondělí, tu flašku tu nech". Autolustrace by byla asi lepší termín.

Fionor, vloženo 19:59:16  16. 01. 2010

Lustrujete věci ?!?
OMG... tohle je Systém, že?
No, nakonec tam hráči jedou dobrovolně a asi s tím dopředu počítají... a nejsou tak cimprlich jako třeba já :)

Daysir, vloženo 19:49:27  16. 01. 2010

Proto před hrou ještě lustrujeme věci, že.

Samozřejmě nemůžeme popřít že si někdo schová třeba Bon pari do léků nebo si na hře před tím nezakope čokoládu

Druhým hlediskem je, že taky teda doufáme že tam nepřijede žádný demenet:)))

Fionor, vloženo 19:27:11  16. 01. 2010

Imho si ten meloun nebo sušenku stejně někdo vytáhne :)

Daysir, vloženo 17:28:16  16. 01. 2010

jo, to já jen aby bylo jasno, v tomhle chceme být na půl cesty mezi "dá se jíst hned" a "dá se povařit", nechceme vytvářet vařící komanda ženských - ale ani jim bránit v realizaci

Petrius, vloženo 17:25:21  16. 01. 2010

Jasně, tak nepočítal jsem s tím, že by mi to někdo navařil (respektive doufám, že si to dokážu zajistit :-)

Daysir, vloženo 17:18:15  16. 01. 2010

A argument s přípravou tedy užívá jen Louda, no.

Daysir, vloženo 17:09:10  16. 01. 2010

Dostanete shozené pytle s různým žrádlem. Co získáš nad rámec toho je na tobě, snaha je aby tam byly primárně věci co se nemusí (ale můžou) dlouho dělat.

Petrius, vloženo 17:03:37  16. 01. 2010

To že bude plnně od vás, ale není v případě Lesa argument "hráči si nemusí jídlo připravovat".

Popravdě osobně mám na larpech nějaký kompromis. Jsou věci, které třeba nejím moc rád a zase věci, které bych jedl rád ale pro orgy jsou třeba moc drahé...

« ««   50   »» »

Zpět



Fantasy a Sci-fi: Taverna
© Jirka Wetter, jeremius@fantasy-scifi.net
, 2001 - 2005
Design: Rinvit, Jeremius
Na textech se podíleli Pavel Džuban a Toomz
URL: http://fantasy-scifi.net/taverna/taverna.php