19:11:20
09. 07. 2025

Místnost
Dřevárny a LARPy všeho druhu

Podkrovní místnůstka, kde každý, kdo se LARPu oddává, je vítán...

Poznámka pro naprosto nezasvěcené:
Larp=live action role playing, to znamená, že-podobně jako v Dračím Doupěti nebo počítačových hrách-si hráč vytvoří určitou virtualní postavu, hrdinu, za kterého potom jedná, myslí, bojuje a pod. Jenže v LARPu je to DOOPRAVDY, tvůj hrdina neposkakuje po monitoru, ale TY poskakuješ po lese (městě, stoce...) oblečený a vyzbrojený jako tvůj hrdina, mlátíš jiné lidi převlečené za jejich hrdiny atakdále..
LARPy se hrají různě, třeba ve městě s pistolema na kuličky, ale mnohem více v přírodě ve fantasy stylu, takovým hrám se potom říká dřevárny, protože se používají dřevěné-relativně bezpecné-zbraně. Buď jde o bitvy, kde se prostě jenom vojska čítající bězně 150-700 lidí mlátí navzájem, nebo o tažení, kde malé družinky procházejí organizátory připravenou trasu obsazenou poklady a nestvůrami a nebo světy, kde si každý dělá, co chce, přidává se ke komu chce, spolupracuje, zrazuje a jinak blbne, asi jako v realném světě...
Více o LARPech se dovíte na těchto stránkách. Také zde najdete kalendáře, kde si můžete z LARPů vybrat právě ten na který se budete chtít vydat...



http://www.asf.cz
http://www.ucw.cz/drevarny/
http://www.drevarny.cz

http://www.larp.cz

Akce z dílny taverníků (v závorce je identita ne kterou se můžete obracet...)

Rok 2014
www.sibirskypribeh.cz (Daysir)

Místnost má od 20:41:50  01. 06. 2001 pronajatou Petrius. Spolusprávce: Louda. Rivan.

Pokud se chcete zapojit do diskuze, musíte se do Taverny nejdříve zaregistrovat nebo přihlásit



« ««   44   »» »

Daysir, vloženo 00:24:59  19. 07. 2010

jinak výpravnost je ve skutečnosti na straně opakovaných akcí, že ano. Tam náklady můžeš rozprostřít mezi více běhů...

btw proto třeba asi nikdy nebude maturitní ročník - jedno jeho uskutečnění by stálo pro dvacet lidí něco kolem 25 tisíc a trvání hry je maximálně dvě a půl hodiny. Jako opakovací hra to může být asi boží, ale jednorázově je to nereálný.
A opakovací hry mě nelákají:)

Daysir, vloženo 00:22:57  19. 07. 2010

Petrius:

mě ale třeba vůbec nejde o míru výpravnosti. Jde mi o míru toho, jak moc hráč mění hru a jak moc si může hráč přizpůsobit postavu a vnést do toho sám sebe.

A ano, mluví z toho i můj handicap že za dobu přípravy komorního larpu prostě nemám na to dostat se do role tak jak bych chtěl a projet si všechny nástroje který používám...

Petrius, vloženo 19:35:49  18. 07. 2010

Předražená rozhodně ne, přeakčněná (pro Les) určitě ano - možná ale hrálo roli i to, že chyběli tři další hráči, s nima bysme se mohli třeba rozdělit i do více schopných skupinek. Na druhou stranu vzájemné hledání v lese bylo zlé. Za sebe bych rozhodně nezkracoval.

Jinak se dost shodnu s Piroshem.

a dost nesouhlasím, že předpřipravené komorní larpy nemůžou být epické. Myslím, že naopak. Ikdyž dost záleží na konkrétní sestavě hráčů, tak většině takových larpů právě předchází různé betatesty takže do oběhu už jdou dost vypilované.

Nevím, mám pocit, že někteří si tady možná myslí, že komorní larp = indorové posezení bez kostýmů, často dokonce s lidma co larpy neznají. Tak to ale není. Dost velká část těchto larpů pracuje s kostými rekvizitami i místy a některé i ddaleko více než třeba právě Ardávie.

Z osobní zkušenosti například musím říct, že tak inteznivní zážitky jako u Oka nezamhouříš jsem už dlouho nezažil - a právě možnost opakování a testování umožňuje celou věc pilovat a stavět tak aby byla lepší a lepší, případně jí hrát v různých verzích podle publika...

Genevieve, vloženo 16:33:58  18. 07. 2010

já jsem třeba osobně neměla problém s tím, že by se mi cena zdála předražená nebo tak něco. Byla jsem nadšená z boudiček, kuchyně a celkově z připravené hry, kdy prostě nebyl prostor se nudit, což jsem chtěla a toho se mi dostalo ve vrchovaté míře. 48 hodin mi přišlo jako minimum...

Pirosh, vloženo 16:13:58  18. 07. 2010

LARPy tohoto typu jsou super a podle mě zatím nejlepší, co se u nás nabízí (to je můj subjektivní názor). Osobně si za ně rád kdykoliv zaplatím (protože za ekvivalentní zábavu typu zážitkovka nebo lanové centrum nebo něco dalšího prostě za tři dny standardně zaplatím ještě víc).

Na druhou stranu vím, že nic takového nechci pořádat. Je to obrovská porce práce, ve které je navíc velké množství práce, kterou dělat nechci (vozit dříví na budovy, účtování, vyřizování prostoru). Navíc mým jediným motivátorem je, abych získal mezi kamarády uznání, že jsem pro ně něco připravil a bylo to fajn. To ale získám i když připravím komorní hru, která se dá opakovat, má možnost oslovit i ty mé kamarády, kteří larpy nehrají, nemám zpravidla žádné organizování okolo, můžu během několika běhů vychytat mouchy a hru spustit znovu s méně chybama a v neposlední řadě ji mám daleko více pod kontrolou (vím, že když jsme pořádali Nikdykde s Petriem, tak jsme měli pod kontrolou tak 20% dění ve hře, když pořádám zážitkovky, tak je to aspoň 80%).

Jedninou další motivací pro mě by bylo udělat něco, co ještě nikdo neudělal (to je imho věc, která se na Ardávii povedla). Ale i v tomhle případě směřuju někam k formátu komorních larpů (protože jejich replikovatelnost je pro mě zcela zásadní výhodou).

Daysir, vloženo 15:56:03  18. 07. 2010

P5esně jak říká Louda. Komorní a stále opakovatelný larp je pro mě osobně nuda, která mě nezajímá hrát ani dělat.

Neopakovatelnost mi zas tak nevadí. Klíčové je pro mě předání nějakýho zážitku a ano, taky to, aby se o hře nějakou dobu mluvilo. Proto se snažíme dělat hry co to jde invenční, i za cenu možných chyb a problémů...

Problém fakt vidím v tom publiku. Chceme dělat hry výpravný, s velkými nároky na hráče a hrací dobou kolem 48 hodin (ono by se to tam třeba vešlo i bez toho pondělí, ale i tak si lidi stěžovali na překonfliktnění a příliš věcí na práci...). Takový hry jsou drahý, z principu nelákají velkou část mainstreamových hráčů, zároveň nejsou nijak lákavý pro lidi "od historie" (moc se tam hraje). Nejvíc nových hráčů (=nám neznámých) pak přišlo od komorních larpů a úplných nováčků. A to se asi taky rychle vytěží + jsou to zároveň lidi kterým jsme výbavu vesměs pučovali. Nedokážu si moc představit, že dám dohromady hru kde bude třeba sto hráčů (a těch pár konceptů který mi krouží v hlavě by to vyžadovalo). Reklama byla největší co si dovedeme představit a utáhnout.
Navíc, popravdě jsem si už na Ardávii pár lidí v prběhu registrace a v průběhu hry musel zaškrtnout jako nekompatibilní.



Ale k veselejším věcem - pondělí, úterý, pátek jsou v Krakatitu Dominionové dny!:))

Louda, vloženo 12:20:56  18. 07. 2010

Larpy tohoto typu do budoucna určitě a klidně i houšť. Možná bych ubral délku, to pondělí mi přišlo že by se klidně vešlo do dalších dnů ale tak to je drobnost v podstatě.

Komorní larpy typu "vezmi 6 A4 rozdej 5 z nich 5 postavám a 6. si nech - je v ní děj" jsou sice hezké ale nějak ve mě nenaplňují touhu po epičnosti a prožitku. Je to spíš taková zábava na hoďku něco jak stolní hra.

Mimochodem kdy dáme ty Dominions se Slavenem. Přespříští týden mám volno.

Petrius, vloženo 11:30:52  18. 07. 2010

To je jednoduchý. Publikum je. Jediná otázka je, jestli tě to dost motivuje k tomu to dělat, případně jestli do toho dokážeš nějak plácnout nějakou další motivaci, která by tě v tom podpořila (napadají mě jen prachy).

Sleduju jednu velkou výhodu na podobně stavěných hrách - když jsou v menším formátu dají se opakovat víckrát dokola. Což je myslím docela solidní motivátor u Court of Moravia a jejich komorních larpů.

Mě osobně třeba irituje, že když udělám larp a něco se na něm podělá můžu to opravit jedině tak, že udělám další díl, ale to už není to samé. Prostě uděláš larp, hcvíli to je aktuální a pak zapadne do zapomnění. Oproti tomu některé komorní larpy se hrají dokola už pěknou dobu a pořád je dost lidí co je nehráli nebo mají zájem zahrát si je znovu.

S motivátorem "prachy" pak je tenhle fakt už docela slušný základ...

Daysir, vloženo 01:14:16  18. 07. 2010

Skutečná klíčová otázka do budoucna je, jestli mají hry tohoto formátu vůbec smysl (tady je úplně jasný že rozumově ne, protože poměr práce = výkon je ještě o dost debilnější než u klasičtějšího larpu, který se nezdržuje zázemím + postavami + zápletkami + fluffem) a hlavně, jestli mají publikum...

Petrius, vloženo 22:43:30  17. 07. 2010

Schválně si s Michaelem a Pavoukem popovídám, ale nepřišlo mi, že by je hra nebavila. Aspoň během hry ne...

Samozřejmě oba jsu primárně na něco jiného. Michael šermuje podle FASu a má rád hry podle starého formátu. Pavouk zase vypadal, že chce být u všeho :-)

Mellor, vloženo 22:48:47  16. 07. 2010

Župany jsou v kurzu vždycky.

Jinak už není třeba, mamka mu něco spíchla ze závěsů - kdyby si vyholil tonzuru, tak vypadá jako kněz.. ale účel to splní :o)

Nerion, vloženo 21:15:49  16. 07. 2010

mellor: a co zupan po babicce? :-)

po pravde receno, neco jednoducheho se da snadno vyrobit i narychlo. treba (pokud to setting dovoluje) neco s arabskymi prvky - turban, serpa, vlajici kuy latky vudycky vypadaji zajimave....

Mellor, vloženo 19:13:46  15. 07. 2010

Měl bych malou prosbu; nemáte někdo náhodou něco ve stylu čarodějnického kostýmu typu Gandalf a spol? Nemusí to vypadat přesně, vlastně stačí i hodně vzdáleně :o)
Potřeboval bych to půjčit na dva týdny pro bráchu :o) (Mají tábor, on hraje čaroděje a teď si vzpomněl..)

Daysir, vloženo 13:40:21  15. 07. 2010

hohoho, myslíš moje ďáblíky!

Spider, vloženo 12:03:52  15. 07. 2010

navic u kotniku :D

Louda, vloženo 10:54:53  15. 07. 2010

Drsná slova od člověka jehož pruhované trenýrky byly v podstatě celý víkend neustále vidět.

Daysir, vloženo 00:47:21  15. 07. 2010

Loudo, Kraťasář je od někoho v buzňáčích zlá přezdívka!

Spider, vloženo 21:10:46  14. 07. 2010

nechcete nekdo ze spravcum aktualizovaz zahlavy?

Louda, vloženo 20:19:33  14. 07. 2010

Jn. Kraťasář.

Daysir, vloženo 17:59:05  14. 07. 2010

Louda - pro mě byl vypovídající borec co jsme ho potkali jako Teutoni, ten kluk prostě nechtěl hrát, ale toužil bejt hustej..

« ««   44   »» »

Zpět



Fantasy a Sci-fi: Taverna
© Jirka Wetter, jeremius@fantasy-scifi.net
, 2001 - 2005
Design: Rinvit, Jeremius
Na textech se podíleli Pavel Džuban a Toomz
URL: http://fantasy-scifi.net/taverna/taverna.php