23:45:33
07. 07. 2025

Místnost
(Ne)studijní koutek

Zde můžete řešit vše co se týká vzdělávání. Můžete se směle ptát, radit, nebo se podělit o příjemné zážitky, které vás během vašich studentských let potkaly...No však vy už si poradíte.

"Vzdělání je schopnost rozumět druhým." J.W.Goethe


"Google ví všechno!" Petr Procházka

"Lidé inteligentní a kreativní prokrastinaci podléhají více právě z toho důvodu, že si dokážou dělat promyšlené výmluvy sami před sebou..."
Kniha prokrastinace

www.citace.com


DRŽPALCE:



(Pištěte Narwen nebo Genevieve do pošty, a zkuste je psát ve formátu: Datum - přezdívka - zkouška)

Místnost má od 11:49:29  29. 11. 2003 pronajatou Narwen. Spolusprávce: Legacek. Genevieve.

Pokud se chcete zapojit do diskuze, musíte se do Taverny nejdříve zaregistrovat nebo přihlásit



« ««   49   »» »

Mellor, vloženo 03:38:08  23. 03. 2015

Jo a kromě toho je to nadočekávání čtivé :o)

Mellor, vloženo 03:37:43  23. 03. 2015


What I learned from teaching english in North Korea


Velice zajímavý text učitelky ze Soulu, která učila nějakou dobu prominentní děti ze Severní Korei. Děsivá představa, a hrozně, hrozně depresivní. A co víc, nutí mne to se zamyslet nad tím, jak nás náš systém, náš způsob života zaslepuje vůči věcem, které se liší. Co nevidím, ačkoliv mi to leží na očích?

Dara, vloženo 19:40:47  22. 03. 2015

Corfe: no jo, chemie a bezpečnost potravin... bakalářku jsem měla na lidský tuk a diplomku na prach a teď dělám léky :-)

Corfe, vloženo 17:07:38  22. 03. 2015

Technologie vajec? Ty jsi studovala fpbt? :-D

Dara, vloženo 17:03:01  22. 03. 2015

taky do teď nevím, co se spolužačky učily na předmětu "technologie vajec" :-)
(jen takový výkřik)

Mivka, vloženo 12:50:52  22. 03. 2015

A tak ono jako tam jde taky o to, že prostě neexistuje podpora toho, aby si studenti samostatně a zodpovědně vyhledávaly informace o něčem, protože jsou zvyklí dostat prostě informace v seznamu a vstřebat je, jak je požadováno (a to se třeba určitě zlepšuje, jak se to víc dostává do popředí zájmu coby dovednost), kombinované s tím, že většinu oborů tak nějak... vedou akademici... kteří mají o webových stránkách, dostupnosti středoškolákům, srozumitelných větách a pochopitelných pojmech takové vlastní představy, nemluvě třeba o reklamě, sociálních sítích a tak. Debilní názvy oborů s tím souvisí taky, zdravíme angličtinu pro mezikulturní komunikaci, že.

Myslím si, že třeba naopak spousta gympláků má aparát na to, aby vynalezli, co je baví, když se jim to nějak lidsky naprezentuje, nebo když jsou namotivovaní do toho, aby to zjistili - ale v tom bohužel střední školy v Čechách hrozivě neuspívají. Především by ale podle mě nejvíc pomohlo, kdyby obory VŠ uměly nějak lidsky prezentovat, co se tam v rámci toho studia bude dělat a jak - což typicky v Británii uměj dělat moc pěkně a přehledně, zatímco i fakt akční středoškolák (což si myslím, že jsem třeba opravdu byla, protože výběrem vysoké školy jsem strávila snad dva roky v kuse) musí z těch českých (osobně jsem prohlížela FHS, FF, FSV, HTF a MFF UK) prezentací oborů a studijních plánů pocit, že aby se v tom prase vyznalo... reálně bez znalosti SISu a jeho systému je fakt nelehký pochopit, cože přesně který předmět vlastně má dělat, a i s ní to není žádná veliká sláva.

Neros, vloženo 12:29:30  22. 03. 2015

Já třeba vůbec netušil, co je můj obor zač... a dá se říct, že to netuším doteď (což mě tolik netrápí, protože definovat to nejsou schopni ani čelní představitelé toho oboru...). Ale jakožto student bych byl radši, kdyby mě ve škole víc zapřáhli a já neměl tolik času na blbosti, který pak vydávám za práci... :D

Cemendriel, vloženo 11:58:27  22. 03. 2015

Já myslím, že je to normální... i kdyby to tam tisíckrát napsali, tak to svým osmnáctiletým mozkem nepoberu. Člověk má v tom věku prostě jiné, naivnější, jednodušší představy o světě. Já jsem si taky představovala medicínu jak Hurvínek válku, i když se to zdá jako poměrně jednoduchý obor na pochopení "co se po mně ve škole bude a chtít a jaké budu mít uplatnění". A nemá smysl se středoškolákům pokoušet vysvětlit, co to obnáší, nepřeberou si to, prostě na tu školu musí jít a buď to zvládnou (v lepším případě je to bude bavit) nebo to vzdají a půjdou dělat něco jiného. A myslím, že je to tak u všech oborů a je to naprosto normální a přirozené... neříkejte mi, že vy jste měli zcela realistické představy o svém oboru a jeho uplatnění, když jste na něj šli. =P
Problém vidím trochu jinde a to, že většina gympláků vůbec netuší, co by je bavilo dělat, nemají žádné zájmy, žádný předmět je nebaví... a to už jsme u zamyšlení nad celým systémem školství od základní školy, kde se dětem všechny předměty preventivně zhnusí, neřekla bych, že to má nějaké jednoduché řešení.

Silmarien, vloženo 11:54:31  22. 03. 2015

Ono to nie je len na VŠ. Chodila som na ekologické gymnázium (tzn. 7 rokov ekológie ako predmetu ukončené záverečnou prácou, čo bola taká lepšia seminárka) a bežne mi ostatní žrali to, keď som im vravela, že nás tam učia kresliť agitačné a protestné transparenty a ako sa správne priviazať k ohrozenému stromu.

Corfe, vloženo 10:43:15  22. 03. 2015

Před rokem jsme akreditovali obor "Chemie" Přihlásilo se tam pár lidí.

Letos jsme akreditovali obor "Toxikologie a analýza škodlivin" a přihlašování pořád běží a už tam máme 45 studentů (plánovali jsme maximálně 20). Jo, cool název a americké detektivní seriály (CSI...) dělají své. Ta děcka budou tak zklamaná!

verlit, vloženo 10:42:21  22. 03. 2015

:-) no jo, na myši a sýkorky jsem dělala diplomku

Vever, vloženo 08:57:55  22. 03. 2015

Tak biologie je v tomto směru celkem v pohodě, řekla bych :)
Jediné v čem studenti občas ošklivě narazí (aspoň co já vím) je, že spousta těch zajímavých zvířat se u nás nestuduje, protože je jich k dispozici moc málo na slušnou statistiku. Takže všichni ti nadšenci co chtějí zkoumat vlky, gorily a velryby nakonec skončí u myší a sýkorek :)

Činkapi, vloženo 02:30:20  22. 03. 2015

:-)))

Adhil, vloženo 20:42:59  21. 03. 2015

Klid, to všechno dělám, měli jsme na to výběrový seminář, ale to není všude.

Bilbo, vloženo 20:13:58  21. 03. 2015

Takže moment... Adhile, Ty nenosíš bič a drsňácký klobouk? Nejezdíš po světě a nebojuješ se sfingami, upíry a hydrami? Neobjevuješ prastará podzemí plná tajemných mimozemských artefaktů?
Zničil jsi mi mou realitu, snad jsi teď šťastný - jdu brečet do kouta... :-)

Adhil, vloženo 19:53:28  21. 03. 2015

A historie není dějepis a archeologie nejsou pyramidy a hledání pokladů. Vím přesně o čem mluvíš a jsem vždycky překvapený, že každý rok potkávám prváky se zcela zcestnými názor y na obor.

Mellor, vloženo 19:19:20  21. 03. 2015

Uplatnění je jedna věc, vědět o tom, že obor existuje, a co to reálně je a čemu se tam lidé věnují, to je věc druhá. Jak píše Dara, středoškoláci mají většinu informací od rodičů/svého sociálního okolí a z televize. Proto vždycky málem vyskočím na střechu, když se v nějakém českém seriálu objeví "psycholog"...

Když jsem šel na vysokou školu, neměl jsem absolutně tušení o nejrůznějších oborech. Nevěděl jsem, že existuje taková rozmanitost mezi jazykovými obory, humanitními obory, technickými obory. Z Vórimy jsem pár let páčil, co to vlastně studuje, a pak jsem zkoumal, co to krucinál je ta etnologie.

I kdyby všechny tyhle přehledy byly nakrásně na internetech, kolik dětí je bude zodpovědně vyhledávat? A kolik vůbec bude vědět, co hledat?

Dara, vloženo 10:12:34  21. 03. 2015

Mno, na tom jsme se shodli s bráchou (teď doktorand na čvut) a tetou (učí mat/fyz na gymplu). Že právě děti nevědí, kam po škole jít, protože nemají reálnou představu, co můžou dělat až z té které školy vylezou.
V naší debatě z pochopitelných důvodů šlo hlavně o technické obory, ale jak je vidět, je to asi i jinde.
Sem tam některá škola/kateda má jednu dvě věty, co může člověk dělat dál (když jsem zjišťovala, co může člověk dělat s dopravní fakultou, tak pilota-ale musí si zaplatit licenci a pak ještě něco. Teď mají asi nový text protože "Absolventi studijních programů fakulty jsou připraveni pro činnosti spojené s podnikáním operátorů na sítích, optimalizovat ekonomické vztahy, přispět k zvyšování kvality svými znalostmi z oblasti managementu a informačních technologií." fakt nikomu nic neřekne).
Brácha navrhoval, že by udělal nějakou přednášku na té střední, co učí teta, aby to těm študentům řekl. Ale nevím, jestli k tomu došlo.

Ono totiž kde ty děti to mají zjistit. Mají příklad u rodičů, případně u lidí z okolí. A pak podle mě z televize-seriály a tak. Což je ovšem představa naprosto mylná.

Genevieve, vloženo 10:01:57  21. 03. 2015

verlit, každý obor má někde napsáno, jaké je jeho uplatnění, třeba u nás mi to přijde hezky udělané.
http://www.historie.upol.cz/studium-charakteristika.php

verlit, vloženo 07:59:20  21. 03. 2015

To je zajímavý pohled na věc.
Z pochopitelných důvodů zase stránky VŠ tak nesleduji, ale mám pocit, že jsou stále především o tom, jaké jsou požadavky na přijímačky, jaké předměty se vyučují atd., najdou se na nich ale taky nějaké informace o tom, jaké mají studenti uplatnění v praxi, pro jaké zaměstnání je ta daná škola například může připravovat a tak podobně?
To by mi přišlo hodně zajímavé a užitečné.
(Taky by bylo zajímavé, kolik absolventů posléze najde práci v oboru a zůstane u ní, ale to už je asi jiná statistika a školy by ji nejspíš nezveřejňovaly rády, aspoň některé)

« ««   49   »» »

Zpět



Fantasy a Sci-fi: Taverna
© Jirka Wetter, jeremius@fantasy-scifi.net
, 2001 - 2005
Design: Rinvit, Jeremius
Na textech se podíleli Pavel Džuban a Toomz
URL: http://fantasy-scifi.net/taverna/taverna.php