12:49:59
07. 07. 2025

Místnost
(Ne)studijní koutek

Zde můžete řešit vše co se týká vzdělávání. Můžete se směle ptát, radit, nebo se podělit o příjemné zážitky, které vás během vašich studentských let potkaly...No však vy už si poradíte.

"Vzdělání je schopnost rozumět druhým." J.W.Goethe


"Google ví všechno!" Petr Procházka

"Lidé inteligentní a kreativní prokrastinaci podléhají více právě z toho důvodu, že si dokážou dělat promyšlené výmluvy sami před sebou..."
Kniha prokrastinace

www.citace.com


DRŽPALCE:



(Pištěte Narwen nebo Genevieve do pošty, a zkuste je psát ve formátu: Datum - přezdívka - zkouška)

Místnost má od 11:49:29  29. 11. 2003 pronajatou Narwen. Spolusprávce: Legacek. Genevieve.

Pokud se chcete zapojit do diskuze, musíte se do Taverny nejdříve zaregistrovat nebo přihlásit



« ««   47   »» »

Mivka, vloženo 13:57:03  06. 05. 2015

Gen: Jako ano, argumenty jsou dementní, souhlasím, a ten protest proti té otázce mi přijde pitomej, nesystematickej a nic nedokazující. Na druhou stranu naprosto chápu, že na světě je spousta lidí, kterým je tohle šumák a nepotřebují to - a já zase pomalu nevím, jaký je ovce kopytník. :) Nechci, aby se mi lidi smáli kvůli druhému, tak se jim nebudu smát kvůli prvnímu.
A myslím si, že ač jsme kultura založená na křesťanství a křesťanství je základem celkovém humanitní vzdělanosti, není to základem takového toho úplně nejpřízemnějšího národního povědomí, ne v Čechách - a tím myslím to, co fakt musí vědět úplně všichni, kromě nejokrajovějších případů - typicky prostě ČR je tak velká, má takové sousedy, evropské země a hlavní města, nejzákladnější dějiny (okupace, komunisti, první republika, Masaryk, Havel, revoluce, řekněme), existovala nějaká Němcová a Čapek, křesťanství má Bibli a Ježíše Krista. Takové ty věci, co člověk fakt jako potřebuje pro uzpůsobení společného kulturního a komunikačního základu s ostatními příslušníky stejné kultury. A v tom imho hlubší znalost než křesťanství = bible, kříže, kostelíky, babička chodila do kostela, ježíš a marja prostě není a je to pochopitelný, však jsme snad nejateističtější země v Evropě - pro většinu lidí to není běžnou součástí jejich života, o které by potřebovali vědět víc. A ve skutečnosti po dlouhých hovorech s polskou kamarádkou jsem tomu teda vlastně skoro ráda :) Jasně, máš dědictví, ale oproti právě tomu Polsku, kde máš ve školách povinně katechismus, se u nás s tím většina lidí setká jenom přes nějaké ritualizované věci, typu ty koledy, kde už to má podobu převážně odosobněnou od toho samotného náboženství, pro většinu lidí, a případně přes hmotnou kulturu, kde zase to nemá pro většinu konzumentů nějakej spirituální důraz. Náboženství coby religiozita (fujdiplomka) u nás je relativně málo častý a tím i ta hlubší znalost biblických věcí. S Jidášem jsem se dost možný poprvý úplně jasně setkala až když jsem někdy viděla Jesus Christ Superstar třeba ve dvanácti, a to jsem byla dost sečtělý dítě. Není to podle mě k podivu. (ty protesty jsou jako trochu na facku, to jo)

Souhlasím, s Nerosem, že jde hlavně o kulturnost, a ačkoliv je super kulturnost podporovat, imho to nejde standardizovanými testy a na SOŠ se to opravdu a skutečně neděje.
Planý výkřiky do tmy jsou marnost, no, a klidně i věřím, že si stěžujou z velké části gymnazisti, blbě, a hanba jim a ty obhajoby ateismem jsou zoufalý. Ale podobně tak se mi nelíbí to, jaký to všude kolem mě vzbuzuje emoce nás humanitních intelektuálů, kteří si potřebujeme gratulovat, jak ta mladá generace upadá, to za nás nebejvalo. :)

(a vlastně mi pobyt v UK tak jako dal k zamyšlení, jak moc je ten náš důraz na to, aby člověk měl informace ze všeho a pořád, vlastně správně... ne že by mi tamní systém vzdělávání vyhovoval, a prudí mě, jak mi přijde, že lidi nemají vůbec všeobecný základ... ale jako, taky žijou, společnost mají kulturní... a přitom leckdo má zásadní problém řekněme s představou o tom, že ruština není germánský jazyk)

Neros, vloženo 13:23:17  06. 05. 2015

Gen, o to asi ani tolik nejde, jestli jsme kultura založená na tom, či na onom, spíš jde o to, nakolik jsme kulturní. Moje vnímání kultury je založeno na Harrym Potterovi (měřítko kvality), ale to neznamená, že nevím, kdo je Prométheus, protože jsem kdysi četl Petiškovy Starý řecký báje a pověsti...

A Mivko, ten bordel je systémovej a to je pravda, ale tyhle planý výkřiky ze tmy do tmy právě na ten systémovej bordel státních maturit vůbec neupozorňujou. Upozorňujou jen na neschopnost projevit se jinak, než protestem proti konině, která je jen projevem těch chyb.
A docela by mě zajímalo, kteří studenti si na toho Jidáše stěžují. Jestli gymnazisti, nebo SOŠkaři... jestli jim záleží na výsledku, nebo jestli jsou rádi, že to udělali (ať už jedni, nebo druzí)...

Genevieve, vloženo 13:11:43  06. 05. 2015

mě to přijde tristní. ale je pravda, že nejsem objektivní. Studuju církevní dějiny, jsem humanitně vzdělaná a věřím, že mraky věcí, které přírodovědné obory považují za "samozřejmé", já nevím. Začněme mými mizernými znalostmi malé násobilky.

Mě spíš děsí to, čím se obhajují: jsem ateista. Bible je prostě jenom kniha se stejným přínosem a důležitostí, jako Harry Potter... prostě takhle to není, nezlobte se na mě. Jsme kultura založená na křesťanství, byť nejsme věřící, někteří. Slavíme vánoce? Máme betlémky? Zpíváme Narodil se Kristus Pán? Slavíme Velikonoce? Je to naše kultura, naše dědictví a nemůžeme to ignorovat nebo odstřihnout.

Mivka, vloženo 11:26:31  06. 05. 2015

No, ale ono to velmi pravděpodobně nepůjde na vysoké, žejo. Protože tuhle maruritu dělaly zemědělky, zdrávky, stavebky a jiné obory, které mají 80% odchod do pracovního procesu coby zahradníci a zdravotní sestry. A já prostě nerozumím, proč po nich chceme, aby nutně věděli, že Jidáš byl Iškariotský, anebo proč aspoň když to neví, nemůžeme udělat "ok, no, budou potřebovat jiný věci a ne každej potřebuje do života humanitní přehled". Jistě, bylo by krásné, kdyby ho každej měl - ale nemá, je to fakt, systém tak vybaven nemáme a křesťanské reálie základním prvkem lidového povědomí už (možná bohužel) nejsou. Maminka učí na zemědělce, učí obory agropodnikatel (= bude mít krávy) a zahradník (bude dělat s kytičkama), které jsou s maturitou (protože maturitu musí mít dneska všecko a učňáky jsou odpadové) a vsadím se, že většina těch lidí tam tuhle otázku nedala a přijde mi takový marný proto chodit a říkat, jak jsou blbý.

Jasně, bouřit se a měnit otázky je marný, na druhou stranu mně se nastavení toho testu nelíbí a myslím si, že by měl být zaměřenej na komunikaci a mluvnici, která imho pak chybí víc než absence obecného přehledu. Že držkujou, když neví, je jako blbý, ale zaprvé je jim osmnáct a zadruhé si sama pamatuju, že mě celý systém a bordel státních maturit tak vyprudil, že jsem se tehdy mnohem jednodušeji nadržkovala na cokoliv.
(= Ano. Je blbý, že se zdvihají petice s touhou měnit zkoušku. Ale myslím si, že státní maturity jsou pořád nastavené nesystematicky a studenti tolik neví, co čekat. A především se mi nelíbí vlna plácání se po ramenou "oni neví to, co mi, zkažená mladá generace, nevzdělaní a blbí" - protože se vsadím, že spousta studentů to dala a ti, kteří ne, budou často z těch "nižších" oborů SOŠek. Že někteří budou prostě rozmazelní pitomci je jistě pravda... )

Corfe, vloženo 11:13:27  06. 05. 2015

A já se s tím u nás setkávám dnes a denně. :/

Petd, vloženo 10:47:35  06. 05. 2015

No nejhorší je, že tohle pak půjde na vysoké a bude tam dělat to samé. No uvidíme, ale snad se nám to vyhne, přece jen máme dost děsivou pověst.

Kroc, vloženo 10:44:32  06. 05. 2015

verlit: přesně!

Upřímně mě napadlo akorát jedno: "to je z toho, že nečtou..." (ono toho bude asi víc kolem, ale mě napadlo jenom tohle)

Huan, vloženo 10:38:46  06. 05. 2015

Jidáše jsem věděl, a že je Iškariotský, to taky. :o) Já z toho mám fakt srandu, protože i já, nevěřící pohan, to považuju za základní vědomost... Myslím si, že sám vím, kdo byl Jidáš, asi od deseti let, kdy jsem se porpvé díval na Červeného trpaslíka. :o) A většina spolužáků to přitom neví doteď. :o)

verlit, vloženo 10:02:09  06. 05. 2015

Že jsou nevzdělaní a blbí, to je jedna věc.
Že cítí právo to dotčeně obhajovat, to je mnohem, mnohem děsivější.

Neros, vloženo 09:58:09  06. 05. 2015

:D:D Nevím do čeho Bůh dal duši, ale že se v hodinách náboženství nemluvilo o Jidášovi, jakožto nejdůležitější postavě Nového zákona, tomu nevěřím :D I když je důležité vědět, i z kama je Ježíš...

Tinne, vloženo 08:48:51  06. 05. 2015

Odpověď jedné dívenky na FB k maturitní otázce:
"já jsem třeba chodila rok na Arcibiskupské gymnázium a za tu dobu jsem v náboženství o nikom takovém neslyšela a už vubec ne o tom, že by byl Ježíš z Nového Zákona a při takovém časovém presu nemá člověk čas sedět a přemýšlet nad tím, kdo byl z kama a zrovna jeho zařadit do textu".

Na tohle jedna moje kamarádka říká: "Bože, do čehos to duši dal" :-)

Klair, vloženo 07:47:21  06. 05. 2015

Gen: díky. Moje google fu je fakt na mizerné úrovni. Já to včera googlila. Fakt! Ale pod heslem "cermat maturita čj 2015" a podobnými....

Orki, vloženo 06:40:38  06. 05. 2015

No dobře, v kontextu textu :) to asio není úplně příjemná otázka, nicméně znalost odpovědi bych si odvážil považovat za vhodnou. Víc jsem to celé nezkoumal, jen jsem zrakem zastavil na otázce 5 a tam jsem přesvědčen, že není správně žádná z odpovědí. "A" je sice divná, ale obsahuje objektivní a měřitelnou informaci -fakt, že déšť přidal na intenzitě, takže zadání nevyhovuje. Tohle popravdě považuju za hrubou chybu zadání.

Genevieve, vloženo 00:42:06  06. 05. 2015

to je tak boží a tak přesný! Jestli mě vyhodí od státnic, tak si tohle dám na tričko! :-D

Nimitz, vloženo 00:30:57  06. 05. 2015

místo do vtipů s tím půjdu sem, možná se to někoho bude týkat :-)
http://guiltyhipster.tumblr.com/post/117020376597/thepigeongazette-im-baaaaccccckkkkkkk-more-or

Genevieve, vloženo 00:23:37  06. 05. 2015

Jinak dneska snad poslední noc strávená s diplomkou, aneb dodělávám úpravy po korektuře, kteoru udělal SuperMivka a zítra budu vesele a šťastně tisknout!

Genevieve, vloženo 00:22:51  06. 05. 2015

Jakoby ano, průměrně chytrému a vzdělanému člověku by to mělo dojít, když by se zaměřil na ten zbytek :-)

Klair: http://lmgtfy.com/?q=Maturita+%C4%8De%C5%A1tina+2015

Corfe, vloženo 00:00:24  06. 05. 2015

No dobře, ale v tom textu nebylo jen spojení se slovem "Iškariotský", byla tam zmíněná hlavně spojitost se zradou a třiceti stříbrnými. :)

Klair, vloženo 23:58:58  05. 05. 2015

Prosím pěkně, je někde celé zadání maturity? Zajímalo by mne, jestli bych to udělala :)

Genevieve, vloženo 23:39:29  05. 05. 2015

hele pokud se ví, kdo byl Jidáš a co udělal, tak cajk. Nehaním lidi za to, že neví, že byl Iškariotský. :-)

« ««   47   »» »

Zpět



Fantasy a Sci-fi: Taverna
© Jirka Wetter, jeremius@fantasy-scifi.net
, 2001 - 2005
Design: Rinvit, Jeremius
Na textech se podíleli Pavel Džuban a Toomz
URL: http://fantasy-scifi.net/taverna/taverna.php