06:12:06
07. 07. 2025

Místnost
(Ne)studijní koutek

Zde můžete řešit vše co se týká vzdělávání. Můžete se směle ptát, radit, nebo se podělit o příjemné zážitky, které vás během vašich studentských let potkaly...No však vy už si poradíte.

"Vzdělání je schopnost rozumět druhým." J.W.Goethe


"Google ví všechno!" Petr Procházka

"Lidé inteligentní a kreativní prokrastinaci podléhají více právě z toho důvodu, že si dokážou dělat promyšlené výmluvy sami před sebou..."
Kniha prokrastinace

www.citace.com


DRŽPALCE:



(Pištěte Narwen nebo Genevieve do pošty, a zkuste je psát ve formátu: Datum - přezdívka - zkouška)

Místnost má od 11:49:29  29. 11. 2003 pronajatou Narwen. Spolusprávce: Legacek. Genevieve.

Pokud se chcete zapojit do diskuze, musíte se do Taverny nejdříve zaregistrovat nebo přihlásit



« ««   46   »» »

Adhil, vloženo 20:21:40  06. 05. 2015

Verlit: Amen.

(Heh...Doplňte. Větou "Amen, pravím ti, dnes budeš se mnou v ráji" chtěl Ježíš říct, že...? :D)

(pardon :-)

Agáve, vloženo 19:20:38  06. 05. 2015

Genevieve, vloženo 13:11:43 6.5.2015 - ani nevíš jak moc s Tebou souhlasím!

V práci máme člověka, který také nechápal, co že má maturita společného s Jidášem... no pěkné na tom bylo, že měl ten den na sobě tričko s kouskem textu písničky Medvídek od skupiny Lucie. :-/

verlit, vloženo 18:30:54  06. 05. 2015

Pardon, odeslala jsem nedopsanou zprávu, takže pokračování:

Pohrdám lidmi, kteří nemají žádné povědomí o věcech, které považuji za součást přirozeného rozhledu.

Kteří si pletou Palacha s Janem Husem. Kteří argumentují, že jsou pacifisté, tudíž nemusí vědět, že existují romány Vojna a mír nebo Na západní frontě klid (na autorech netrvám :-)
Kteří nevědí, že ovce je savec.
Kteří "v životě neslyšeli" o Jidášovi.

A ze všeho nejvíc pohrdám těmi, kteří to svoje ignoranství stavějí na odiv a hrdě se bijí za možnost, zůstat hlupáky.

A je mi jedno, jestli jsou to zahradníci nebo absolventi plzeňských práv.

verlit, vloženo 18:26:14  06. 05. 2015

Ale jinak teda půjdu klidně s kůži na trh a veřejně se tu přiznám:

Ano, nevzdělanými lidmi pohrdám.

Nesouvisí to ale s formálním razítkem na nějakém papíru. Konec konců, pracuju ve výrobním závodě, kde je spousta kolegů se základním vzděláním nebo bez maturity. Přesto spousta z nich čte knihy, má slušný rozhled, můžeme se spolu pobavit o spoustě věcí a je to zajímavé povídání, se spoustou nových pohledů na věc, i když třeba neumějí napsat vzorec benzenu nebo obhájit diplomku o nákupních vzorcích submetropolní populace.

verlit, vloženo 18:18:42  06. 05. 2015

Mivka: Jako už po několikáté, vytvoříš argument, který tu nezazněl a pak ho velice zuřivě vyvracíš.

Můžeš mi, prosím, ukázat, kde tu v diskuzi zaznělo: "Kam ta mladá generace spěje"?

Ginny, vloženo 17:49:07  06. 05. 2015

Orki: má hromadu problémů i bez toho. Jinak jo, asi bych radila totéž, ale v tomhle konkrétním případě je to jen otrávená třešinka na dortu. Chápu, že to nechce řešit.

Neros, vloženo 17:42:54  06. 05. 2015

Jo, Ginny... tohle je projev systémové chybičky jak víno.
A kdo ho bude řešit?
Kolik studentů udělá vlny na sociálních sítích kvůli tomuhle?

Éééé... počkaaat... jo, už vím.
Nikdo.
Haló, média?

Orki, vloženo 17:32:38  06. 05. 2015

Tak ať podá trestní oznámení, ne??

Ginny, vloženo 17:29:38  06. 05. 2015

No, zřejmě někdo usoudil, že když žáci budou v životě jen pracovat s kytičkama, nemusí je trápit učením k maturitě. Je jednodušší nařídit to učiteli. Ten je jen jeden a nemá ty správný práva. Asi. Nevím. Jen je mi z toho špatně a moc líto dotyčného pedagoga. Odešel kvůli tomuhle z jedné školy a na druhé se to děje zase.

Kroc, vloženo 17:18:26  06. 05. 2015

Ginny, vloženo 17:15:09  06. 05. 2015

Veškerá diskuze nad Jidášem je ještě těžce v pohodě v porovnání s tím, když vám někdo se skřípěním zubů vypráví, jak musel maturantům diktovat správné odpovědi, protože tak si to přálo vedení :-(

Mivka, vloženo 16:59:24  06. 05. 2015

Zaprvé si nemyslím, že ti co remcají jsou blbí, nic neumí a nic nevědí. Ti, co remcají, jsou trochu dementi, kteří neumí a nevědí tohle. Což je blbý, ale ne reprezentativní číkoliv celkové inteligenci.
Zadruhé to, co se tady objevovalo, nebylo zdaleka jenom "remcající jsou pitomci", ale i "kam ta mladá generace spěje" (stejně jako všechny ostatní, akorát teď se to medializuje, protože státní maturity jsou vděčné téma) a obecné "kdo tohle nevěděl, musí být idiot". A to je něco, co už se mi prostě nelíbí, protože si umím živě představit spoustu škol v našem regionu, kde to dost možná nevěděla většina maturantů, a navíc taky věci, které považuju za mnohem důležitější, ale stejně si nemyslím, že to jsou nutně idioti. Jenom si myslím, že by se po zahradnících neměla chtít maturita.

verlit, vloženo 16:04:45  06. 05. 2015

Já bych to přirovnání teda neviděla na úrovni "ovce je sudo nebo lichokopytník", ale na úrovni "ovce je savec".

Argumenty jsou prostě blbé, sorry. A nevím, proč bych je za takové neměla označovat jen proto, že jsou i tací, kteří odpověď znají - to je irelevantní.
Ti, co remcají, ti JSOU blbí a rozmazlení maturanti, kteří nic nevědí a neumí. A soucítit s nimi kvůli tomu, že jsou blbí a rozmazlení teda fakt nebudu.

Mivka, vloženo 15:02:52  06. 05. 2015

Já to jako chápu, ale v tu chvíli to působilo vcelku jako reakce na to, co jsem psala.
Akorát prostě teď poslední dva dny pozoruju tady i na FB sice žádné reakce blé, zlí křesťani (protože idioty do své sociální bubliny nepouštím), ale zato hodně těch "blbí rozmazlení maturanti, kdo to nedal, je nevzdělanec, kam to ta mladá generace spěje, nic neví a neumí, jó to kdyby jim tam dali poznávat umělecká díla a starozákonní verše, to by koukali" - a ty jdou z mojí facebookové sociální bubliny chytrých a vzdělaných lidí s příslušností k humanitám, a mě mrzí, protože mi nepřijdou o nic lepší než ty od těch maturantů, ale ještě navíc takové nenávistné a nesoucitné :))

A myslím si, že obecné znalosti nejsou jenom o jednotlivci, že vzdělávací systém v tom má hodně co dělat - třeba tím, že děti povede ne k biflování, ale ke kulturnosti a sečtělosti, a tak... ale to je jiná debata a v tomhle případě asi irelevantní ;)

Corfe, vloženo 14:56:03  06. 05. 2015

Asi to tak vyznělo ale nemyslel jsem to jako útok na Tebe, Mivko.

Nemyslím si, že jsou na místě posměšky na ty, co nedali Jidáše. Nebo nedej bože jim kvůli tomu nedat maturu (je to jen jedna otázka z mnoha).

Ale rozhodně budu vždy připraven se vysmát těm, co kvůli Jidášovi dělají vlny.

Jsem vždycky ochotný moudře pokyvovat hlavou, když se mluví o systémových chybách našeho vzdělávání, ale co se týče zrovna obecných znalostí, řekl bych, že to je z velké části i o jednotlivci.

Mivka, vloženo 14:44:27  06. 05. 2015

Prostě princip toho, co mi vadí, je, že by mi přišlo mnohem lepší na debilní protesty studentů odpovědět ne debilními posměšky, ale pochopením, že ok, jsou na světě lidi, pro které tohle nebyla lehká otázka, a možná to neznamená, že ti lidi jsou odsouzeníhodní, není to jako důvodem to do té maturity nedat, ale možná je to důvodem zamyslet se, jak se tyhle "obecné znalosti" (které zjevně asi úplně univerzální nebudou, když je z toho tolik lidí smutných) vlastně studentům na středních předávají, a jestli není něco ke zlepšení i na tom.

Mivka, vloženo 14:37:26  06. 05. 2015

"lidi můžou být ignoranti na základní triviality v jim cizích oborech, protože já tím ignorantem jsem a nechci si o sobě myslet, že mám špatný přístup" Wow! Díky, Corfe.

Úplně mimochodem možná je rozdíl mezi "jasně, je dobré se informace rád dozvědět" (což jsem snad nikde nepopřela?) a vyžadovat je jako součást standardizovaného testu nutného proto, aby člověk mohl vykonávat povolání nad úrovní cvičené opice? Ale především můj základní smysl v té větě byl "nepřijde mi dobré si z lidí dělat srandu proto, že neví něco, co já považuju za základní trivitalitu ze svého oboru - já také nevím základní triviality ze všech oborů a nechtěla bych, aby se mi proto lidi smáli a označovali mě za blbou".

Souhlasím, že je debilní dělat vlny, když se to zjeví ve zkoušce zaměřené tímhle směrem.
Souhlasím, že je dobré koncipovat vzdělávání tak, aby tam byla znalost základních souvistlostí mězi obory.

Nelíbí se mi rozsáhlé posměšky lidem, co ty základní souvislosti z nějakých oborů neznají. Umím si představit spoustu situací a důvodů, ve kterých jde tuhletu trivialitu neznat, a přijde mi, že není o tolik důležitější než spousta jiných trivialit a že možná klademe příliš důrazu na znalosti náhodných trivialit. Jasně, ať v těch testech i jsou, ale proč dělat haló z toho, že to lidi neví (samozřejmě by měli držet tlamu a ne si stěžovat na nefér otázky s pitomými argumenty, to jo).

Orki, vloženo 14:34:53  06. 05. 2015

Kopíruju, co jsem napsal někde na FB: Navíc to že Jidáš zradil a to za 30 stříbrných bych se neodvážil označit za znalost Bible (pomiňme, že evropská společnost má křesťanské základy a tedy alespoň elementární znalost by byla na místě), protože jde o naprosto běžně používané výrazy a symboly zrady.
Stejně tak znalost "Nejde-li hora k Mohammedovi..." nepovažuju za znalost Koránu.

Btw z hlavy si taky nepamatuju, že ovce je sudo... ale zamyslím se a vybavím si to, i tahle schopnost a tyhle založené a širší vědomosti imho patří k dobrému základu. (Tady se nebavíme o chytácích, jestli je pavouk hmyz, nebo králík hlodavec -nejsou btw ;) ) Taky si myslím, že nedostatky v těchto základech nepadají aní tak na školy jako na stav společnosti a rodinu.

Corfe, vloženo 14:14:16  06. 05. 2015

Já prostě věřím, že nějaký hodně základní všeobecný přehled napříč obory patří k inteligentnímu a vzdělanému člověku.

Neznalost informací z jiných oborů a specializací je zcela v pořádku. Neznalost základních trivialit a souvislostí z jiných oborů v pořádku není. Je to možná pochopitelné a odpustitelné, ale nikoliv v pořádku.

A rozhodně mi nepřijde jako zrovna objektivní argument "lidi můžou být ignoranti na základní triviality v jim cizích oborech, protože já tím ignorantem jsem a nechci si o sobě myslet, že mám špatný přístup". Nebo dokonce tyto neznalosti prezentovat jako přednost (viz antiintelektualismus).

Nejsem dokonalý, nevím všechno. Nemohu znát všechno. Rozhodně nemám pokročilé informace o oborech, kterými se nezabývám. A určitě mi chybí i nějaké triviální informace z těchto oborů. Ale nezdá se mi to v pořádku správné a vždy se rád ty informace dodatečně dozvím.

Adhil, vloženo 14:02:43  06. 05. 2015

Není ale Jidáš specifický případ tím, že je to symbol zrady v univerzálním evropském myšlenkovém světě? Ostatně, ten text, kam se mělo jméno Jidáš doplnit byla lamentace ministra z Jistě, pane ministře. IMHO je to ještě jiná, univerzálnější a popkulturnější, úroveň znalosti, než když i jako ateista znám třeba význam a myšlenky svatého Pavla.

« ««   46   »» »

Zpět



Fantasy a Sci-fi: Taverna
© Jirka Wetter, jeremius@fantasy-scifi.net
, 2001 - 2005
Design: Rinvit, Jeremius
Na textech se podíleli Pavel Džuban a Toomz
URL: http://fantasy-scifi.net/taverna/taverna.php