01:25:48
07. 07. 2025

Místnost
(Ne)studijní koutek

Zde můžete řešit vše co se týká vzdělávání. Můžete se směle ptát, radit, nebo se podělit o příjemné zážitky, které vás během vašich studentských let potkaly...No však vy už si poradíte.

"Vzdělání je schopnost rozumět druhým." J.W.Goethe


"Google ví všechno!" Petr Procházka

"Lidé inteligentní a kreativní prokrastinaci podléhají více právě z toho důvodu, že si dokážou dělat promyšlené výmluvy sami před sebou..."
Kniha prokrastinace

www.citace.com


DRŽPALCE:



(Pištěte Narwen nebo Genevieve do pošty, a zkuste je psát ve formátu: Datum - přezdívka - zkouška)

Místnost má od 11:49:29  29. 11. 2003 pronajatou Narwen. Spolusprávce: Legacek. Genevieve.

Pokud se chcete zapojit do diskuze, musíte se do Taverny nejdříve zaregistrovat nebo přihlásit



« ««   45   »» »

Mivka, vloženo 19:29:07  11. 05. 2015

Cemi: Vidím asi jako rozdíl mezi tím, že mi kamarádi řeknou, že jsem mimo, a tím, že širý internet řeší, že když někdo neví x, je kretén. Přijde mi, že zatímco je jako úplně v pohodě říct "tohle by fakt měl vědět kdekdo", říkat "jsou to úplní pitomci, a když neví x, budou jistě úplně marní ve všem ostatním" je hodně jiná úroveň diskurzu, ve které nevidím jádro pudla v otázce toho, co je všeobecný základ a zda by ho měli všichni mít, ale spíš prostě v nějakém nastavení toho, jak je dobrý komunikovat. Myslím si, že když to nastavení je "tak se jim budeme smát", tak to akorát vzbuzuje nesnášenlivost z druhý strany a nikam to nevede - oproti tomu normálně říct "tohle je fakt potřeba, a navíc je to zajímavý" pomůže víc a úplně to stačí.

Btw. příklad s Austrálií... já nevím, já teď jako s Australanem, který v Austrálii bydlel třeba do roku 2008 a prošel všema stupněma vzdělávání, žiju, a z toho, o čem se bavíme, mi vychází spíš to, že Austrálie je na tom možná o něco líp než Británie vzdělávacím systémem, ale rozhodně ne co do obecného informačního základu (natož o Evropě :)). Myslím, že to výrazně všeobecně zaměřené školství je celkem slovanské specifikum.

Bilbo, vloženo 19:22:38  11. 05. 2015

Až vyrostu, chci být jako Cemi...

Nimitz, vloženo 16:08:09  11. 05. 2015

Je čepice rotační kužel? Otázka mohla maturanty zmást, tvrdí matematik
Já vidím zadání jasně. Nevím, jak mohlo někoho zmást. Měla se počítat plocha čepice a tak jak známo nemá dno. Pokud ho někdo připočítal i plochu spodku, tak ať následně z papíru takovou čepici vyrobí a dá si ji při ústní zkoušce na hlavu...

Činkapi, vloženo 12:01:58  11. 05. 2015

Cemi, díky, skvěle a trefně napsáno. K tomu není co dodat, mluvíš mi z duše.

Aes Sedai, vloženo 01:01:51  11. 05. 2015

JJ, taky se mi to líbí. Na druhou stranu jsou lidé, kteří ten přehled nikdy mít nebudou, protože na to prostě mít nebudou. Tak ti klidně můžou třeba sázet kytky a nemusí truchlit, že nemají maturitu, i prostí, ale pracovití lidé, jsou potřební a mají ve společnosti své místo. Ovšem kdyby moc chtěli maturitu, tak ať se snaží. Ale když na to mít nebudou, tak ať to prostě uznají a nechtějí, aby se ostatní přizpůsobili jim.

Agáve, vloženo 23:14:38  10. 05. 2015

Cem: hezky jsi to napsala :-)

Cemendriel, vloženo 22:32:48  10. 05. 2015

Jako vážně? To, že zahradníci nemusí mít všeobecný přehled, je jako kdybych řekla, že zahradníci nemusí umět psát, protože přece jenom sází kytky.
Bez všeobecného vzdělání by se naše společnost nehnula z místa, sry. Všeobecné vzdělání je něco, co nám dává nadhled, umožňuje nám to realisticky hodnotit, co se děje kolem nás, přehodnocovat informace, samostatně myslet, dělat si na věci názor, smysluplně argumentovat, dělat si sociální kontakty, rozumět společnosti a tak dále... bez všeobecného přehledu to prostě nejde. Přemýšlím, jestli může existovat člověk, pro kterého není priorita posunovat společnost dopředu. Protože už to, že s těma lidma pak ve své profesi budu potřebovat jednat a budu potřebovat, aby aspoň trochu chápali, kde je problém, mě nutí vyžadovat po maturantech všeobecnej přehled. A taky třeba to, že bych ocenila, kdyby u příštích voleb lidi přemýšleli hlavou, abych pak nemusela zvracet při každém pohledu na zprávy o politice.

Argument "nechci, aby se mi lidi smáli, že něco nevím, tak se nebudu smát jim" je bullshit. Nevím spoustu věcí - hlavně ze zeměpisu a politiky, který lidi kolem mě považujou za elementární... a to, že jsou to elementární znalosti, které mi chybí, obvykle zjistím díky tomu, že se mi za to smějou a já se pak stydím a zapamatuju si to, abych se příště nemusela stydět. Když by mí kamarádi řekli: "v pohodě, to nevadí, žes řekla, že Fidel Castro je Ital, já taky nevím, co je to bránice", tak bych se asi v životě nic nenaučila. A já se chci učit a chci, aby se lidi kolem mě učili, abysme všichni byli vzdělanější a vzdělanější a mohli rozhodovat o věcech a dělat tenhle svět lepší.
Třeba se poučit z historie Kuby a chápat jakým mechanismem naše tělo dýchá.


Nevím, proč mají někteří lidé neustále tendence dávat za příklad země, které jsou na tom hůř než my. To, že mají děcka v Británii horší všeobecný přehled než my, bych považovala spíš za tristní. Měla jsem teď možnost seznámit se s jednou Australankou v mém věku a z jejího všeobecného přehledu jsem fakt sedla na zadek. Má naprosto geniální přehled o evropské historii, politice, geografii, kultuře... a to jako velmi podrobný přehled, řekla bych podrobnější než 90% vysokoškoláků u nás. Ptala jsem se přítele, který studoval 5 měsíců v Austrálii, jestli je to jako normální. A prý jo, prý tam většina studentů má brutální všeobecný přehled, protože se ve škole učí souvislosti. Jasně, je to dáno především jejich školským systémem, ale zjevně to jde! Takže já bych byla mnohem radši, kdybychom byli v tomto směru víc jako Austrálie a ne jako Británie, přestože v Británii taky nevymřeli. Protože doba, kdy nám jako živočišnému druhu šlo jen o to "přežít", už je doufám za námi.

Uf, jsem se nějak rozohnila... =)

Aes Sedai, vloženo 23:26:54  07. 05. 2015

Když o tom tak přemýšlím, tak taky víc, už je to dávno... pár let. :))

Genevieve, vloženo 23:24:15  07. 05. 2015

U nás většinou 75, občas 70. A to mi vždycky přišlo jako hrozně málo :-) (i když občas jsem byla vděčná, co si budeme povídat) :-)

Aes Sedai, vloženo 23:19:34  07. 05. 2015

Pak přijdou na výšku, kde je potřeba víc (např. u nás to bylo většinou 65 procent) a budou v háji.

Kroc, vloženo 13:32:24  07. 05. 2015

Aditu: Děkuju. 44 % se mi zdá fakt málo...aspoň 50 %

Aditu, vloženo 11:32:58  07. 05. 2015

Kroc: ano:

Corfe, vloženo 11:19:31  07. 05. 2015

verlit, vloženo 11:15:16  07. 05. 2015

Neros, vloženo 11:01:53  07. 05. 2015

Aditu: To je to, co popisovala Ginny a o co doopravdy jde... co to je, proč to je a kdo to krucinál udělal tak, jak to udělal, že to nefunguje?

Corfe, až je budeš učit příští rok, tak dělej narážky na Jidáše...
Kterej byl i v červeným trpaslíkovi, tak jaká Bibla, žejo...

Kroc, vloženo 10:19:16  07. 05. 2015

To vážně stačilo udělat jenom 44%?

Aditu, vloženo 09:07:12  07. 05. 2015

Vážně je nutné se rozčilovat a dělat haló kolem jedné otázky z několika desítek? Když na úspěch v testu stačilo 44% správně zodpovězených? Zkoušel jste si někdo ten test udělat? Já ano a považuju ho za triviální (zvlášť když má v jedné úloze student najít metonymii a v zadání má řečeno, co metonymie je atd.), a to mám od maturity nějakých 12 let. Přijde mi to směšné (na druhou stranu i smutné), že se někdo rozčiluje a z vlastní nevědomosti obviňuje všechny kolem sebe. Kvůli jedné jediné otázce.

verlit, vloženo 07:48:45  07. 05. 2015

Nemyslím si, že základní všeobecný rozhled je "moje priorita". Stejně jako očekávám, že lidi umějí jíst nožem a vidličkou, dokáží se chovat úměrně situaci (tj. mají základy slušného chování), umějí říct "prosím" a "děkuji" a vědí, kde se píše i/y.

Naopak si myslím, že sluníčková tolerance vůči buranům a nevzdělancům, protože "mají prostě jiné priority" je pitomost.

Mivka, vloženo 00:59:04  07. 05. 2015

(Původně to bylo pod Corfem, jeho reakce je na mě, akorát jsem poté odmázla kus)

Verlit: "Corfe, vloženo 23:31:04 05. 05. 2015

Nevím, podle mě jde o tak velkou trivialitu, že nedokázat to dát dohromady, tak mlčím a stydím se - rozhodně nenadávám a neobviňuji systém, boha a kalouska. Ale to je halt naše současná mládež. "To, že něco nevím, je důsledek špatného zadání a nikoliv mé hlouposti."


To s tím generickým označováním za blbé beru třeba tady:
"verlit, vloženo 10:02:09 06. 05. 2015

Že jsou nevzdělaní a blbí, to je jedna věc."

Možná jsem něco z toho blbě pochopila, ale jako vidím to tam. A vyvracím to zuřivě, protože mi to prostě přijde smutný, a dlouze, protože pak se děly argumenty, na které jsem chtěla odpovědět.
(byť mi přijde takové trapné tu po sobě házet citacemi)

A asi mám přístup, že nejsem schopná považovat svoje priority a hodnoty za tak univerzálně správné, abych pohrdala těmi, co je nesdílejí. Nevyberu si je za kamarády, ale pohrdat se mi jima nechce. Ale to je tak nějak na preferencích každého :)

Corfe, vloženo 00:10:24  07. 05. 2015

Abych jen dodal k té mé citaci - tuhle současnou generaci mládeže vyučuji, setkávám se s nimi na univerzitě a s přístupem, který jsem v citaci popisoval, se u většiny z nich prostě potýkám.

Kritizuji jejich přístup, nikoliv predispozice. Věř mi, že vím o čem mluvím. Jsem dyslektik a dost jsem se s tím potýkal.

« ««   45   »» »

Zpět



Fantasy a Sci-fi: Taverna
© Jirka Wetter, jeremius@fantasy-scifi.net
, 2001 - 2005
Design: Rinvit, Jeremius
Na textech se podíleli Pavel Džuban a Toomz
URL: http://fantasy-scifi.net/taverna/taverna.php