03:00:33
01. 07. 2025

Místnost
(Ne)studijní koutek

Zde můžete řešit vše co se týká vzdělávání. Můžete se směle ptát, radit, nebo se podělit o příjemné zážitky, které vás během vašich studentských let potkaly...No však vy už si poradíte.

"Vzdělání je schopnost rozumět druhým." J.W.Goethe


"Google ví všechno!" Petr Procházka

"Lidé inteligentní a kreativní prokrastinaci podléhají více právě z toho důvodu, že si dokážou dělat promyšlené výmluvy sami před sebou..."
Kniha prokrastinace

www.citace.com


DRŽPALCE:



(Pištěte Narwen nebo Genevieve do pošty, a zkuste je psát ve formátu: Datum - přezdívka - zkouška)

Místnost má od 11:49:29  29. 11. 2003 pronajatou Narwen. Spolusprávce: Legacek. Genevieve.

Pokud se chcete zapojit do diskuze, musíte se do Taverny nejdříve zaregistrovat nebo přihlásit



« ««   33   »» »

Genevieve, vloženo 18:34:34  13. 08. 2015

tak tak... musím se dokopat tohle dělat s němčinou... protože anglicky umím i díky seriálům a filmům...

Legacek, vloženo 18:03:19  13. 08. 2015

To je moc pěkné Verlit... Takto jsem se naučil anglicky. A teď musím s Němčinou.

verlit, vloženo 10:48:44  13. 08. 2015

Narazila jsem v jednom článku na tuhle naprosto logickou a přitom geniálně jednoduchou radu, jak přistupovat k učení se cizímu jazyku:

Neoddělujte studium cizího jazyka od zbytku svého života.

Neučíte se přece např. Španělsky proto, abyste mluvili o tom, jak se učíte Španělsky.
Takové od života odtržené studium může rychle znudit. Namísto toho udělejte z nového jazyka nový způsob, jakým žijete svůj život: změňte jazyk systému na počítači a na televizi; dívejte se na filmy, které chcete opravdu vidět, v původním znění s titulky v daném jazyce. Čtěte zprávy na serverech v daném jazyce. Čtěte v novém jazyce časopisy/internetové články o tématech, která vás baví. Najděte si podcasty a youtoube videa na témata, která vás zajímají. Pokud začnete používat cizí jazyk pro ty věci, které byste jinak stejně dělali, studium se stane automatickou součástí celého vašeho dne, nejen nudnou povinností ve vyhrazených dvou hodinách týdně, zcela odtržených od reality.
Berte cizí jazyk jako nástroj k poznávání světa, ne jako cíl sám o sobě.

Lory, vloženo 22:00:34  01. 08. 2015

Mellor: K tomu, že o nich víme pořád relativně málo :). Nebo zajímalo by tě něco konkrétního?
V kostce... takovými společnými charakteristikami mých respondentů byla vysoká míra tvořivosti, také že se svůj handicap naučili nějakým způsobem skrývat a kompenzovat, zdá se taky, že velký vliv na jejich výkonnost má čas na vypracování úkolů (více než u běžné populace)... a také se hodně setkávali s nepochopením ze strany učitelů.
Co se týče nadaných dyskalkuliků, vypadá to, že mohou mít na jedné straně problémy i s jednoduchými početními příklady, problémy představit si pod číslem něco konkrétního (třeba i určit, jaké číslo označuje větší či menší hodnotu), potíže pamatovat si letopočty nebo v kolik hodin mají kde být, v jiných ohledech ale mohou mít výborné logické a analytické myšlení, schopnost snadno se učit atd. Zdá se mi taky, že i tím, jak bývá matematika často spojována s inteligencí, bývá i pro některé odborníky těžké skousnout, že by mohl být někdo s takovými obtížemi intelektově nadaný, že už si snáze představí třeba nadaného dyslektika, i když na druhou stranu by se tu dalo spekulovat o tom, co to vůbec je inteligence a nadání. Zajímavé by také bylo hledat typické profily výsledků v inteligenčních testech u osob s SPU, vlastně o to se už někteří pokoušejí.

Mellor, vloženo 21:23:07  27. 07. 2015

Lory: Tak kvalitativní výzkumy nejsou určené ke generalizacím :o) A k čemu jsi dospěla?

Děkuju :o)

Lory, vloženo 20:03:33  24. 07. 2015

To ani ne. Já ale použila kvalitativní metodologii a snažila se zkoumat školní vývoj respondentů, jejich silnější a slabší stránky, přadné kompenzační strategie a zkusila najít i nějaké společné charakteristiky (třebaže se to nedá příliš generalizovat).
Tobě budu držet palce :)

Petd: Taky bych asi hledala inspirací v již hotových.

Arenga, vloženo 11:58:41  24. 07. 2015

Petd: já myslím, že stačí zkouknout pár jiných posudků a udělat to ve stejném schématu

Mellor, vloženo 11:47:49  24. 07. 2015

U nás k tomu vyloženě mají formulář, kde na stupnici hodnotí formální i neformální věci práce - a dole ještě připíšou poznámky, co je k tomu napadly.

Corfe, vloženo 09:24:01  24. 07. 2015

Petd: no, ten první jsem potil celkem horko těžko. Napsal jsem si osnovu pro jednotlivé odstavce, co bych kde měl diskutovat a pak to podle toho plánu napsal. No a u dalších posudků už si beru ten původní a pouze přepisuji obsah oněch odstavců pro tu konkrétní práci.

A samozřejmě tam musí být, jestli práci doporučuješ k obhajobě a známka. A je vhodné také přidat nějaké otázky k obhajobě.

Petd, vloženo 09:01:57  24. 07. 2015

Btw. trochu mimo téma, ale má už někdo typy k tomu jak psát oponentský posudek na bakalářku?

Mellor, vloženo 09:48:07  23. 07. 2015

A ona je nějaká vyšší korelace mezi intelektem a specifickými poruchami učení? :o)

Moje diplomka probíhá, zrovna krájím data z polygrafu :o) Porovnávám obrázky a videa v tom, jak silnou dokážou vyvolat afektivní reakci (měřím fyziologii a self-report, na čtení obličejů už nemám kapacitu :oP), když už se obě metody používají v experimentální psychologii.

Lory, vloženo 16:27:39  22. 07. 2015

Mellor: Přemýšlela jsem o ní, ale i když je to blbý, bála bych se druhého cizího jazyka, takže jsem se rozhodla zkoušet to letos jenom k nám (na prezenční i na kombi) s tím, že za rok bych toho případně zkusila více :). Stejně se zatím vidím nejvíce v té pedagogické a školní.
Psala jsem o dvojí výjimečnosti, konkrétněji o souběhu intelektového nadání a SPU. Pak jsem se ještě více zaměřila na dyskalkulii, protože ta u nás není v této kombinaci popsána skoro vůbec. Co tvoje diplomka? :)

Klair: Sama jsem zvědavá, kolikátá jsem nad čarou, ale asi dost těsne, vím body hodně dalších lidí a test jsem moc dobře nenapsala. Možná mě zachránilo, že se komisí v ústní části dost líbila moje bakalářka.

Mellor, vloženo 11:24:58  21. 07. 2015

Lory: Na fildu jsi nezkoušela nebo nechtěla? :o) Co jsi vlastně řešila v bakalářce?

ad Aditu ke Klair: To tedy není :o) Pravděpodobně jsi byla ve vysokém nadprůměru :o))

Aditu, vloženo 10:35:46  21. 07. 2015

to neni zas tak o fous imho.

Klair, vloženo 10:24:39  21. 07. 2015

Právě mi rozhodnutí o přijetí přišlo poštou. a mělajsem to docela o fous.... přijímalo se od 140 bodů, měla jsem 145!

Lory, vloženo 21:27:52  20. 07. 2015

Mellor: na PedF UK.

Deidre, vloženo 20:33:29  20. 07. 2015

Betka: Vždycky přemýšlím, kde začít, a tak si jdu do lednice pro víno. Čímž většinou i skončím.

Deidre, vloženo 20:32:53  20. 07. 2015

Ani mi nemluv!

Shadw, vloženo 19:08:28  20. 07. 2015

Betka: Ani mi nemluv.

Betka, vloženo 13:07:23  20. 07. 2015

Ach ta demotivace cokoli dělat, když člověk zjistí, že diplomku fakt ale fakt nestíhá ...

« ««   33   »» »

Zpět



Fantasy a Sci-fi: Taverna
© Jirka Wetter, jeremius@fantasy-scifi.net
, 2001 - 2005
Design: Rinvit, Jeremius
Na textech se podíleli Pavel Džuban a Toomz
URL: http://fantasy-scifi.net/taverna/taverna.php