13:55:00
30. 06. 2025

Místnost
(Ne)studijní koutek

Zde můžete řešit vše co se týká vzdělávání. Můžete se směle ptát, radit, nebo se podělit o příjemné zážitky, které vás během vašich studentských let potkaly...No však vy už si poradíte.

"Vzdělání je schopnost rozumět druhým." J.W.Goethe


"Google ví všechno!" Petr Procházka

"Lidé inteligentní a kreativní prokrastinaci podléhají více právě z toho důvodu, že si dokážou dělat promyšlené výmluvy sami před sebou..."
Kniha prokrastinace

www.citace.com


DRŽPALCE:



(Pištěte Narwen nebo Genevieve do pošty, a zkuste je psát ve formátu: Datum - přezdívka - zkouška)

Místnost má od 11:49:29  29. 11. 2003 pronajatou Narwen. Spolusprávce: Legacek. Genevieve.

Pokud se chcete zapojit do diskuze, musíte se do Taverny nejdříve zaregistrovat nebo přihlásit



« ««   31   »» »

Shadw, vloženo 19:26:18  04. 09. 2015

Jupí, vyjde mi recenze. Sice jsem jenom spoluautor, ale to je jedno :o)

Adhil, vloženo 22:31:25  03. 09. 2015

(a podle toho, co o tom vím, tak je Corfe s takovým výsledkem prostě hvězda, gratuluji)

Adhil, vloženo 22:30:59  03. 09. 2015

To nám říká, jak má kdo ve vědě velké pen... ehm, ve výsledku peníze. Impakt faktor teoreticky ukazuje, jak vlivný je tvůj článek, protože zohledňuje prestiž a citovanost toho kterého časopisu.

Tak kupříkladu historie impaktované časopisy skoro nemá :-) (zato má recenzované neimpaktované časopisy, podle kterých se rozdělují RIV body a...a to je taky na dlouho). Ale v přírodních vědách se na impakt jede hodně a ve výsledku tvůj impakt faktor přináší tvému pracovišti peníze.

Legacek, vloženo 21:58:51  03. 09. 2015

Corfe: Gratuluji. A co je prosímtě impact faktor?

Mellor, vloženo 14:40:05  03. 09. 2015

Wow, pěkně, gratuluju! :o)

Corfe, vloženo 07:55:57  03. 09. 2015

Jéé, přijali mi článek s trojkovým impakt faktorem. To zas bude na chleba.

Shadw, vloženo 17:20:14  01. 09. 2015

Taky jsem začínala s Come and Play. Ještě jí tu někde budu mít :o)

Vever, vloženo 22:18:36  31. 08. 2015

Jo jo, Come and Play bylo fajn :)

Janita, vloženo 14:35:15  31. 08. 2015

@Dara Koukám, že jsme stejná generace...Come and Play...Pixie Dixie a spaceship :D. Kroužek ve třetí třídě.

Dara, vloženo 12:59:24  31. 08. 2015

Moje máma říká, že jsem si zatím vystačila s tím, co jsem se naučila v knížce "Come and Play"
A má pravdu :-) Nikdo po mě víc nechtěl (no tak jo, sem tam jo, ale ne moc)
Měla jsem chvíli ve školce anglickou učitelku, asi tam byla jen jako brigáda. Naučila nás "autíčko, lízátko..." pak mě učila mamka (a pár dalších dětí z okolí), pak mizerný kroužek ve 4. třídě, potom už asi normálně hodiny ve škole. A sice se nezačínalo úplně od začátku, ale rozhodně se všechno probralo znovu dost podrobně. (Včetně kurzu na vejšce)

Arenga, vloženo 12:59:08  31. 08. 2015

ono stejně nejlepší je na nějaký čas odjet do toho prostředí, kde je ten jazyk přirozeně mluvený, to jde potom do hlavy úplně samo a člověk udělá nesrovnatelně větší pokroky než na jakkoli dobrém kurzu

Vever, vloženo 08:55:39  31. 08. 2015

Já jsem chodila od třetí třídy na jazykovce na angličtinu, kde mi hezky shrnuli to co jsem se předtím naučila na různých kurzech. Na gymplu jsme nezačínali od začátku, ale přece jenom jsem se asi o kousek vrátila a někdy ve čtvrťáku se mi to v hlavě během asi dvou týdnů nějak přepnulo a od té doby můžu číst knížky v angličtině stejně jako v češtině, jakože se prostě zabrat do děje a zapomenout že čtu nějaká písmenka, používám intuitivně správně časy (myslím) což mi do té doby nešlo a vůbec to byly fakt fajn dva týdny :)
Jinými slovy, propojovat s běžným životem by mi do té doby asi nešlo, ne efektivně. Když jsem zkoušela číst knihu v jazyce který mi ještě moc nešel, tak to byla dost nuda.

Arenga, vloženo 21:10:14  22. 08. 2015

Shadw: ten popis vyučování angličtiny stále od začátků mi něco důvěrně připomíná... :-(

MIvka: že se jinde mluví jinými jazyky dítě dokáže pochopit velice záhy i bez toho, aby rovnou muselo absolvovat výuku. Moje pochybnosti o tom, jaký smysl má angličtina ve školce pramení právě z toho, čím jsem sama prošla - nikoli angličtinou ve školce, na to jsem moc stará - ale tím, jak jsem byla nucena začínat stále od začátku a jaký to na mou angličtinu mělo v té době v pravdě destruktivní efekt. Třeba naše Radmi tu angličtinu poslední rok školy stejně měla - jako normální součást vzdělávání ve školce - a když jsme se jí ptali na nějaká slovíčka, o nichž víme, že je uměla, tak už si povětšinou nepamatovala nic. V první třídě angličtinu neměla (a s tím, jak jsme válčili s psaním a jak dlouho někdy dělala úkoly, si po pravdě ani nedovedu předstzavit, že by měla ještě angličtinu), ve škole začínají až ve třetí. Ve škole blízko bydliště, která je zároveň i blízko školy, sice začínají od první třídy, ale jak už jsem myslím psala, člověk se rozhoduje podle mnoha dalších kritérií, než jsou jenom jazyky, jakou školu pro dítě nakonec vybere. Takže asi tak.

Klair, vloženo 22:45:37  17. 08. 2015

Já jsem koukala na http://www.imdb.com/title/tt1883092/ a strašně se mi to líbilo... pochází odtamtud moje aktuálně velice oblíbená písnička https://www.youtube.com/watch?v=HO499_c8uoY

Cemendriel, vloženo 22:36:36  17. 08. 2015

Je to jak píše Mivka, v angličtině je to jednoduché. Přestože se nesnažím nějak aktivně naučit anglicky, jsem tím jazykem přirozené obklopená a používám ho často... narozdíl od němčiny, kterou se snažím aktivně naučit, ale najít nějaký německý film, který by mě zajímal a bavil, dá tedy dost práci... mobil mám v němčině, ale nevím, jakej to má efekt. Ještě bych si mohla přepnout facebook... =)
Mimochodem, od několika lidí tu padlo, že se aktuálně učí německy, co takhle oživit německou místnost tady na Tavce? Třeba si aspoň sdílet tipy na dobré filmy, seriály, pořady, videa, zajímavé články, ...?

Aditu, vloženo 18:03:50  17. 08. 2015

Přesně takhle to měli/mají bratranec a sestřenice. Jako malí mluvili buď jako maminka, nebo jako tatínek :) Dneska samozřejmě česky, nebo německy, k tomu anglicky, rusky a francouzsky nebo španělsky. Teď si nejsem jistá. Fakt se mi ale líbilo, že to měli hezky rozdělené - buď jako jeden, nebo jako druhý rodič :) A dodnes jim závidím, že se jim díky tomu učí výrazně líp další jazyky...

Janita: večery s expaty jsou asi málo, co...?

Janita, vloženo 16:50:17  17. 08. 2015

Ještě k tomu biflování. Když jsem se šrotila na gymplu gramatiku, neuděla jsem ve větě chybu, ale ani nic vlastně neřekla, protože jsem se bála něco chybně kecnout. Od dob mého španělského Erasma prostě mluvím, rozumím a propojuji, přestože bohužel často s chybami.A přesně jak níže píše verlit, tak jsem si nastavila tenkrát svůj tehdejší život. Nyní mě mrzí, že takhle strikně obklopená cizími zdroji nedokážu být v Čechách.

Janita, vloženo 16:41:30  17. 08. 2015

Mě fascinuje mozek malých dětí z dvoj a více jazyčných rodin. Mám přátele s malou dvou a kousek letou dcerou, která úžasně zvládá hovořit s mluvčími buď česky nebo anglicky a vždycky se správně trefí. Její rodiče se domluvili, že s ní budou mluvit každý jen svojí mateřštinou, aby ji neučili chyby, kterých se v nerodném jazyce dopouštějí.

Aditu, vloženo 08:35:50  17. 08. 2015

Dara: takoví učitelé jsou poklad :)

Aditu, vloženo 08:35:38  17. 08. 2015

Songiri: ok, chápu, výuka jazyků u vás asi byla nic moc. Ale to neznamená, že "určitá míra biflování" = "všechno si budu v hlavě překládat přes češtinu" a nebudu si nic odvozovat. Ano, pak se nikam dál neposuneš, nebudou ti (pokud nejsi vyloženě analytický typ) docházet věci jako "jo, aha, tohle je kořen, hm, tak to by tohle slovíčko se stejným kořenem mohlo mít možná něco společného s XY". Ale to imho nesouvisí s tím, jestli se naučíš na další hodinu 10 slovíček a zopakuješ si skloňování neurčitých členů nebo přídavných jmen. To souvisí s tvojí představivostí a ZÁJMEM o danou věc.
Kde chybí zájem, nikdy nic kloudnýho nebude.
Když zájem (a snaha) je, dojde i k tomu podstatnému přepnutí, kdy si při čtení nebo mluvení nepředpřekládáš všechno v hlavě přes češtinu, ale kdy v daném, jazyce začneš uvažovat. Hrozně tomu pomůžou věci jako je sledování filmů, seriálů a čtení knih v tom jazyce. Ale bez ZÁKLADŮ (nabiflovaných) a ZÁJMU to imho prostě nepůjde.
A že tvoje spolužačka neměla zájem? No a co, Tak jí třeba bavilo víc něco jinýho, dejme tomu matematika.

« ««   31   »» »

Zpět



Fantasy a Sci-fi: Taverna
© Jirka Wetter, jeremius@fantasy-scifi.net
, 2001 - 2005
Design: Rinvit, Jeremius
Na textech se podíleli Pavel Džuban a Toomz
URL: http://fantasy-scifi.net/taverna/taverna.php