22:26:41
26. 06. 2025

Místnost
Války a vojenská technika
Podělte se s námi o své poznatku a zajímavosti z válek či válečných konfliktů. Místnost je též věnována vyznavačům vojenské techniky.
Tipy na zajímavé stránky s vojenskou tématikou:
Válka.cz
Palba.cz
Vojna.net

Místnost má od 13:59:52  20. 10. 2003 pronajatou Bonhart. Spolusprávce: Nimitz.

Pokud se chcete zapojit do diskuze, musíte se do Taverny nejdříve zaregistrovat nebo přihlásit



« ««   128   »» »

Rivan, vloženo 21:33:13  22. 11. 2008

Tak viděl jsem hodně prototypů, ale tenhle mi teda unikl :)

Kain 007, vloženo 21:11:43  22. 11. 2008

Už ho mám! Vought V-173


http://en.wikipedia.org/wiki/Vought_V-173
http://cs.wikipedia.org/wiki/Vought_XF5U_Flying_Flapjack
http://www.daveswarbirds.com/usplanes/aircraft/flapjack.htm
http://www.voughtaircraft.com/gallery/historic/FlyingPancake/index_FlyingP_01.htm

Kain 007, vloženo 20:34:27  22. 11. 2008

Ne, nejsem blbej, vím, co je vírník:-)
Je to LETADLO, má normální vrtule, jenže

vrtule jsou velké
křítlo má malé rozpětí, ale je široké
ty vrtule mu dělají vztlak, takže může strašně moc zpomalit...

Orki, vloženo 19:27:52  22. 11. 2008

Hele Kaine, nemyslis nahodou virniky?? (pohanena je predni vrtule, vztlak vytvari rotor, roztaceny pohybem vpred)

Kain 007, vloženo 19:13:28  22. 11. 2008

Právě tím proudem vzduchu z rotorů při vodorovném letu...tak fungovalo to letadlo, co nemůžu najít:-)

Felix, vloženo 22:14:53  21. 11. 2008

jako jak dělá vztlak?

při letu, kdy má motory s vrtulemi "namířené" nahoru, vzniká vztlak na listech vrtulí.
Pokud k tomu přidá dopřednou složku letu, působí vztlaková síla i na křídlech i na rotorech.
Pokud vrtule naklopí plně vpřed, působí vztlak jen na křídla (přes něž proudí vzduch vyšší i rychlostí i díky působení rotorů).

Kain 007, vloženo 08:48:08  21. 11. 2008

Nedělá on si při letu těma vrtulema sám vztlak? Takhle dělali pokusy ke konci WWII s letadly, co měly mít přistávací rychlost okolo 30km/h, ale díky vrtulníkům toho nechali...

Rivan, vloženo 23:28:57  20. 11. 2008

Či ještě hůř Skycrane :)

Ale zase tyhle vrtule jsou docela odlišný, řekl bych že mají průřezem spíš blíž k letadlové vrtuli než k vrtulníkové ...

Felix, vloženo 23:20:32  20. 11. 2008

to je sice možný, že si to nedovedeš představit, ale je to tak.
a vrtule takové Mi-26, či hůř Mi-6 se urvat nemají?

Legolas Craft, vloženo 23:14:29  20. 11. 2008

Nimitz: si nedovedu představit, že se ty vrtule neurvou :D

Rivan, vloženo 11:14:30  20. 11. 2008

Pokud Wiki nelže tak 458 kousků.

Felix, vloženo 06:53:09  20. 11. 2008

Konvertoplány byly vymýšleny a prototypově ověřovány již snad od 60let.
Žádný konvík se však v žádné zemi nedočkal sériové výroby, až se v polovině 90let (možná už dřív, ale to jsem to ještě nesledoval) začlo mluvit o Ospreyi.
Od té doby napjatě sledujeme jeho zrod, avšak těch problémů, odkladů a snížení zakázky bylo postupně několik.

Kolik jich je vlastně dnes zařazených ve stavu U.S.Army?

Nimitz, vloženo 23:54:08  19. 11. 2008

TTD sem nakopíruji rovnou:

General characteristics

* Crew: two pilots
* Capacity: 24 troops (seated), 32 troops (floor loaded) or up to 15,000 pounds of cargo
* Length: 57 ft 4 in (17.5 m)
* Rotor diameter: 38 ft 0 in (11.6 m)
* Wingspan: 45 ft 10 in (14 m)
* Width with rotors: 84 ft 7 in (25.8 m)
* Height: 22 ft 1 in/6.73 m; overall with nacelles vertical (17 ft 11 in/5.5 m; at top of tailfins)
* Disc area: 2,268 sq ft (212 m²)
* Wing area: 301.4 sq ft (28 m²)
* Empty weight: 33,140 lb (15,032 kg)
* Loaded weight: 47,500 lb (21,500 kg)
* Max takeoff weight: 60,500 lb (27,400 kg)
* Powerplant: 2× Rolls-Royce Allison Rolls-Royce T406 (AE 1107C-Liberty) turboshafts, 6,150 hp (4,590 kW) each

Performance

* Maximum speed: 275 knots (316 mph, 509 km/h)
* Cruise speed: 214 knots (246 mph, 396 km/h) at sea level
* Range: 879 nmi (1,011 mi, 1,627 km)
* Combat radius: 370 nmi (430 mi, 690 km)
* Ferry range: 2,417 nm (2,781 mi, 4,476 km)
* Service ceiling 26,000 ft (7,925 m)
* Rate of climb: 2,320 ft/min (11.8 m/s)
* Disc loading: 20.9 lb/sq ft @ 47,500 lb GW (102.23 kg/m²)
* Power/mass: 0.259 hp/lb (427 W/kg)

Nimitz, vloženo 23:50:37  19. 11. 2008

LC: 509 km/h považuji za velmi svižný let :-)))
V-22 Osprey


Legolas Craft, vloženo 23:43:38  19. 11. 2008

Nimitz: Lopatky těch vrtulí je schopný nějak sklopit? Nedovedu si představit, že by s nimi byl schopný svižnějšího vodorovného letu.

Nimitz, vloženo 07:32:50  08. 11. 2008

Humvee je schopný přenášet i V-22 Osprey, což sice není vrtulník ale konvertoplán, jako vrtulník však startuje a přistává

Rivan, vloženo 01:45:16  08. 11. 2008

A co Skycrane ? Momentalne si nevzpomenu ani na vyrobce takze musi stacit nazev nato :) Ale ty taky vozi vsecnhy mozny tezkotonazni veci :)

Felix, vloženo 00:00:46  08. 11. 2008

kromě Chinooka může s pětitunkou pod břichem létat i CH-53E (Sikorsky S-80 super stallion) námořní pěchoty a koneckoncůi předchozí verze H-53 (s-65a) sea stallion.

V afgánistánu však nehrozí, že bys s hummerem na háku potkal něco jinýho než chinooka. Zda jinde, nevím.

Orki, vloženo 10:22:19  04. 11. 2008

CH-47 Chinook?, tady o nem je docela dost.

Kolobar, vloženo 10:01:01  04. 11. 2008

Zdravím. Mám drobnou prosbu. Nemohl by někdo vypomoct mé paměti?
Nemůžu si vzpomenout na jméno ani označení žádného vrtulníku užívaných USArmy pro přepravu techniky typu Humvee.
Jestli někomu něco naskočilo na mysl, propleskněte mě tím označením.

« ««   128   »» »

Zpět



Fantasy a Sci-fi: Taverna
© Jirka Wetter, jeremius@fantasy-scifi.net
, 2001 - 2005
Design: Rinvit, Jeremius
Na textech se podíleli Pavel Džuban a Toomz
URL: http://fantasy-scifi.net/taverna/taverna.php