 |
Abychom se dostali od planého snění k plánování:
Vzhledem k tomu, jak velký problém bývá nalezení společného termínu pro všechny herce, nabízí se jako vhodný termín pro filmování druhý den z víkendu, kdy se bude konat Taverna druhým. Je reálné se na to připravit v tak krátké době?
Nedělám si iluze, že filmování s opakováním scén ať už kvůli pokaženým záběrům nebo novému úhlu kamery zabere mnohem víc času. Předpokládám, že jeden den by stačil pouze v případě, že by se všechno točilo studiově - jako divadlo v jednom prostoru s vyměňováním kulis a i tak by to bylo extrémně náročné. Rozhodně by bylo vhodnější rezervovat si na to celý víkend a to zas neumožňuje skloubení s Tavernou druhým a v jiném termínu opět vyvstávají problémy s účastí všech herců.
Střídání prostorů, kde se bude filmovat, včetně zapojení exteriérů, by na jednu stranu spoustu věcí zesložitilo, na druhou stranu by to umožnilo rozvržení natáčení do více dnů. Pak by bylo nejlepší natočit v neděli po Taverně druhým závěrečné scény ve svatyni, kdy je na scéně nejvíc herců, a scény, v nichž vystupují naši zahraniční účinkující - tj. Alwaidina kuchyň a potemnická ulice, když se blíží tma, případně, pkud v některých předělech budou třeba záběry na Pottera. Ostatní scény se pak mohou točit v jiných termínech. Ovšem chtělo by to, aby některé byly natočeny už dříve, abychom si zvykli na úskalí filmování a aby se technické problémy vyřešily dříve, než dojde k natáčení těch klíčových scén. Třeba scény z Quentinova bytu bude mnohem jednodušší přetočit znovu, kdyby se dodatečně po jejich shlédnutí ukázal nějaký zádrhel, než tu závěrečnou scénu ve svatyni.
Během zvukových předělů Půlnoční půlhodinky by se k tomu mohl promítat záběry na noční město prostřídané se záběrem na tmavou siluetu P. Pottera mluvící do mikrofonu.
Kvůli odehrání dvou soukromých představeních si nikdo s autorskými právy nedělal, ale ve filmu, jehož šíření přes různé známé se nebude moci kontrolovat, by mohly vzniknout problémy kvůli té písničce. Nabízí se dvě řešení - napsat vlastní na podobné téma (a se stejným rytmem, aby se dala použít choreografie) nebo vynechat. V případě, že bychom se přesunuli od studiového záznamu divadelního představení k zachycení rádobyreality v exteriérech, tak bych doporučila ten náhlý výbuch hudby a tanečních kreací vynechat, aby to uprostřed filmu nepůsobilo směšně. (Nepamatuju si přesně ten citát z Pratchetta komentujícího nenadálé choreografické umění prostých lidí na ulici v muzikálech, ale vy určitě víte na co narážím.) |