 |
Mimochodem, na odlehčení, než se pustíme do toho filmování, zajímala by vás
EVOLUCE PŘÍBĚHU?
(všechno už si nejspíš nepamatuju, Qeril mě případně doplní!)
Počáteční námět pochází z mé nikdy nenapsané povídky (verlitka s oblibou vykrádá sama sebe). Hrdina tam pracuje v některé investiční firmě, nejdřív vydělá první milion, pak riskantní investicí klientovi miliony ztratí a na hodinu je vyhozen.
Bez peněz, auta a luxusního bytu atd. je nucen se přestěhovat do tzv. půleného bytu. Tyhle byty jsou na periferii, poslední předstupeň bezdomovců. Sdílejí je lidé se Stíny. Stínům patří noc, lidem den, v podstatě se vůbec nepotkávají.
Jenže Stín, který sdílí byt s hl. hrdinou jednoho dne zmizí a bytný trvá na zaplacení celého nájmu, nejen půlky. Takže hrdinovi nezbývá, než zjistit něco o svém chybějícím spolubydlícím.
Tenhle motiv jsme rychle zavrhly, v divadle není čas na postupný vývoj příběhu.
Ovšem zvažovaly jsme:
detektivku - parodie na americké krimifilmy, vyšrtřují vraždy, ze kterých jsou podezřelí Potemníci
Potemníci dávno infiltrovali svět lidí a pracují jako hlasatelé nočních rádií, pracovníci noční pohotovosti, v nočních směnách krimi týmů atd.
Quentin je záporák, celou dobu to byl on a na konci se neukáže, že bylo vše neškodné, ale že šel naopak přes mrtvoly. Melánie se zamiluje do Meraka.
Merak má podíl v Priorově firmě a je to celé jeho akce
Merak koupil krachující akcie Priorovy firmy a hodlá využít Potemnické technologie k jejich vzkříšení
Quentin se ukáže být trouba, Melánie zůstane s Merakem, jedna z Merakových volavek se naopak zamiluje do Quentina, protože ji gangsteři už unavují
(jak vidíte, pan Wyatt, Alwaid atd., to celé je poměrně nový prvek příběhu)
policie sbírá stopy po zmizelých Lidech a sama nakonec odhalí, že je vraždí Bratři (ano, měl to být i krvák)
hrdiny jsou dva policejní týmy - jeden na Lidské straně, druhý na Potemnické
hlavním nebezpečím je Tma, která se může vsáknout do předmětů, proto se nesmějí vynášet (koncepce Odpojení přišla později) - tenhle motiv nakonec ve hře zůstal, i když už nemá praktický význam a jen tvoří atmosféru
Tmu si vymysleli Potemníci, aby udrželi lidi mimo svůj svět
Tmu si vymysleli lidé, protože se báli, a Potemníci ji jako mýtus převzali a nakonec tomu začali věřit
proti stárnutí skutečně fungují koláčky
hlavní postavy jsou Quentin a Nádherná, po té chce nejdřív článek, který by ho očistil, ale ona je ochotná spolupracovat jen tehdy, když odhalí křivdy, páchané na Potemnících
Peter Potter je Merakův člověk
Alkor je asistent (organizátorka netuší, že s ní spolupracuje Potemník)
Takhle vypadaly v jedné fázi příprav naše poznámky:
POSTAVY (aniž bych zatím věděla, jak kdo zapadá do případného příběhu, který nemáme :-)
- hlavní hrdina (zatím dost nudný, ale třeba se vybarví)
- jeho šéf (tj. šéf firmy, kde pracuje) - nejspíš je do všeho nějak zapletený. Na začátku tam být musí, tak ať ho nějak využijeme. Tohle může být případně i ženská role
- psychopaticko-charizmatický dealer zbraní (přímo ho vidím :-) – a to jsem ještě netušila, že se z toho vyklube Merak!
- nájemný vrah - Loki ;-)) (netrvám na něm, ale taky ho přímo vidím, akurátní pán s houslovým kufříkem)
- nájemná vražedkyně Činkapi (no nic, jen takový nápad :-) - nakonec to by mohl být pro změnu ten pár, co se dá dohromady ;-)) /Vidíš, Činkapi, čemu jsi unikla!! :-))/
- prostitutka bez zlatého srdce (nějaké ženské tam být musí)
- speaker nočního rádia (jen hlas) ? - zatím nezapadá, ale líbí se mi z původních poznámek. Nemůže se ukázat, že vlastně svými vstupy předává kódované zprávy?
- psychiatr/yně na lince důvěry? - zatím nezapadá, ale líbí se mi z původních poznámek
- policejní vyšetřovací tým ??? - v případě paralelního příběhu, ale i tak to moc připomíná předchozí hry, neměly bychom vykrádat samy sebe
- šílený gangster
….jak vidíte, v různých fázích vymýšlení to mohl být opravdu úúúplně jiný příběh! :-) |