01:02:36
07. 07. 2025

Místnost
Divadlo
Místnost (nejen) o divadle a (nejen)Taverní divadelní společnosti!


Nový příběh! Drama! Láska! Napětí! Kdo je viníkem a kdo obětí? Jaká nebezpečí číhají za zdí? Jaká nebezpečí číhají kolem nás?

SCÉNÁŘ (semi-finální verze)

Obsazení:

CHRISTIAN PRIOR - ACE
QUENTIN - Armus
GARRY - Fionor
MELÁNIE - Genevieve
CYNTHIA NÁDHERNÁ - Činkapi
ALWAID - Silmarien
MERAK –Mellor
ALKOR –Vórima
KONSTÁBL - Mivka
WYATT – JDP
BRATR 2 - Quadrix
PETER POTTER - Loki
ÚČASTNICE VÝPRAVY/KOLEGYNĚ1/DÍVKA1 – Meridion
HOST/BRATR 1- Skřítek
PINIA/KOLEGYNĚ2/DÍVKA2 – Songiri
ORGANIZÁTOR/BRATR3/ZÁKAZNÍK – Klair
ASISTENT/POTEMNÍK 2/MESARTHIM – Toshiro
SERŽANT - Louda
REMCAL/POTEMNÍK 1/MERAKŮV ČLOVĚK (v hromadné scéně) - Sikar


Účastníci taneční scény (někteří o tom ještě nevědí ;-): Mellor, Quadrix, Skřítek, Loki, Meridion, Songiri, Klair, Toshiro, Armus, Vórima, Sikar

FILM JAKO DALŠÍ LEVEL?

Storyboard, technický scénář, vybavení, lokace atd. během podzimu, natáčení na jaře? A jak šílení jste vy?

ODKAZY NA FOTOGRAFIE A VIDEA Z DIVADLA

Garry, Melánie, Nádherná za popelnicí (video), ke stažení 800 MB
Tanec Potemníků na tržišti (youtube video)
Fotografie od J.D.P. - login: Taverna, Heslo: div2011
Fotky od Marcuse
Fotky od Charlese

Místnost má od 22:40:47  08. 06. 2003 pronajatou Deidre. Spolusprávce: verlit. Činkapi. Klair.

Pokud se chcete zapojit do diskuze, musíte se do Taverny nejdříve zaregistrovat nebo přihlásit



« ««   52   »» »

verlit, vloženo 09:12:01  06. 10. 2011

Ty předěly 3,4,5 byly původně jediný, rozštěpila jsem je z důvodu nutnosti oddělení scén pro přestavbu jeviště. Takže jejich sloučení do jedné scény nebo nějaké variace na ni je zcela logické.

Meridion, vloženo 08:48:05  06. 10. 2011

Pár nápadů co s předěly, aby nepůsobily předělově - část zařadit jako plnohodnotné scény, část vynechat:

Předěl 1,2 - záběry na noční město a černou siluetu Petera Pottera proti nočnímu oknu. Z předělu 1 je důležitá první zmínka o potemnících před výpravou na území potemníků, předěl dva se vztahuje k ději. Nešlo by vynechat Seychely a první tajemný rozhvor by už byl Prior+Quentin? (Divák, který nic netuší, by si v prvním okmažiku navíc mohl myslet, že ten rozhovor souvisí s útěkem pana Wyatta za zeď.)
V případě oddělených Předělů 1 a 2, by předěl 1 mohl sloužit k představení bratrů (místo předělu 4).

Předěly 3,4,5 - sloučit do jedné scény - Po scéně z Quentinova bytu několikavteřinový zvuk, jako když se převíjí magnetofonová páska zpět, k tomu záběr na zeď, pohled kamery se zvedá, aby mířil za ni k tomu hlas Petera Pottera - následují předěly 3,4,5 v libovolném pořadí, oddělené opět zvukem přetáčené pásky a rozmazaným rychlým pohybem kamery.
Další verze, jak vyřešit tyto tři předěly - jediná scéna během celého Priorova proslovu - jako první by byli bratři, protože u nich není důležité, kterou část poslouchají (Tam by klidně mohl znít ještě úvod před proslovem). Po čtení knihy kamera zajede bokem do tmy, vynoří se v policejní kanceláři. Policisté reagují už na "Mohu odpovědně prohlásit, že veškeré zkušební vzorky, obsahující potemnické ingredience, byly odborně zničeny". Kamera opět zajede do tmy, aby se vynořila u Meraka a Alkora, ktří reagují na závěrečné věty o Fieldingovi. (vzhledem k tomu, že bratři rádio vypnou a policisté ho přehluší svými hlasy, části proslovu na sebe nemusí plynule navazovat, ale divák z toho bude mít stejný pocit.
Třetí způsob, jak by se daly předěly 3 a 5 vyřešit, by bylo prostříhání je se scénou v Quentinově bytě (všichni poslouchají Priorův proslov najednou.) Bratři by byli použiti u jiného předělu, aby toho nebylo moc, protože u nich je jedno, co poslouchají (viz předěl 1, 2)
Osobně bych to ale viděla verzi 1 nebo 2, aby došlo k časovému oddělení obou scén v Quentinově bytě

Předěl 6 - opět tmavé siluety, (teoreticky by šlo bratry představit až v téhle scéně)

Předěl 7-možná vynechat?

Předěl 8 - silueta PP a tmavé město, ulicemi může procházet Alkor na cestě k Alwaid.

Předěl 9 - lze vynechat

Předěl 10 - na úvod připojit předěl 7 (silueta reportéky otočená na opačnou stranu než PP). Případně by se tento předěl dal použít jako zvuková kulisa, jak Cynthie s Melánií někam jdou.

Předěl 11 - Prior v kanceláři (už s ním nejsou třeba dělat tajnosti) mluví s tmavým stínem na druhém konci telefonu, Komentář PP až na konci.

Předěl 12 - lze vynechat

Předěl 13 - asi vynechat - ve finále zpomaluje děj

Předěl 14 - tohohle by bylo škoda vynechat. Umístit dříve?

Na druhou stranu závěrečné scény jsou hodně dlouhé, hodilo by se něco, čím je prostříhat, ale tak, aby to spád děje spíš zrychlilo, než zpomalilo.

(Některé věci jsou nedotažené, ale spěchám do práce, a stejně jsou to jen podněty pro tvůrčí tým.)

Nestíhám si znovu projít scénář, ale nad poznámkou k předělu 8 mě napadlo, že by se ty zvukové kulisy u chodících scén možná daly použít i jinde. Když Quentin na začátku bloudí ulicemi před setkáním s Alkorem atd.

Činkapi, vloženo 08:21:44  06. 10. 2011

Nesouvislý výkřik zcela mimo mísu:
Miluju vás!!!

verlit, vloženo 22:47:14  05. 10. 2011

Jo, tak to jo. To by bylo určitě skvělé.
Jinak teda na serióznější notu, myslím, že si především musíme ujasnit, jak to chceme zakotvit co do žánru a atmosféry. To nám zároveň do značné míry určí nebo nazačí např. jaké by mělo být pojetí scén, jaký druh hudby atd.
AKCE! byla jednoduchá, jednoznačná 30. léta, která definovala všechno.
Tohle je složitější, protože je volba možností o něco širší.

J.D.P., vloženo 22:36:08  05. 10. 2011

Tady by šlo spíš o konzultace. co použít a jak to použít. hudebník ti spíš vycítí rytmus filmu a scény.
A těch pár vrznutí navíc by nám snad udělat mohli ne :o)

verlit, vloženo 22:24:43  05. 10. 2011

Podle mě hudba není šance. I kdybychom našli někoho, kdo by měl čas ji složit, nemáme šanci ji nahrát.

verlit, vloženo 22:24:00  05. 10. 2011

Pche, s několika milionovým rozpočtem by to dokázal každej trouba. Ale dokažte, jak jste dobří bez těch milionů. To je teprve výzva ;-)

Fionor, vloženo 22:23:27  05. 10. 2011

Nešlo by se na hudbě domluvit s toomzem nebo PetrKorem?

Fionor, vloženo 22:21:11  05. 10. 2011

Hergot! Já chci několika milionový rozpočet a k ruce Orsona Wellese! Tohle si zaslouží lepší podobu, než kdy budeme schopní dát dohromady!

J.D.P., vloženo 22:13:58  05. 10. 2011

Ale to je dobrý!!! :o)

To je hodně dobrý, jenom ruka se sirkou není jeho. Christian Prior zapálí Merakovu cigaretu. Ale toho si skoro dvák nevšimne, protože záběr na Priorovu tvář je jenom při potáhnutí z cigarety, takže je osvícena oharkem. ...

verlit, vloženo 22:10:22  05. 10. 2011

Anebo jinak.

Noční ulice.
Někdo stojí ve výklenku.
Přiběhne kočka a otírá se mu o nohy.
Škrtne sirka, plamínek ozáří tvář.
Je to Orson Merak osobně.

Ne. Tak ani takhle ne.

verlit, vloženo 22:06:41  05. 10. 2011

Chichi, na sountrack z Holmese jsem před pár dny taky myslela jako na velmi použitelnou melodii! :-)
Great minds think alike ;-)))

verlit, vloženo 22:05:05  05. 10. 2011

Přímo to vidím.

Dlouhý záběr v detailu na prach na pusté ulici.
Záběr trvá.
Trvá.
Zhruba o pět sekund později, než začal být opravdu nesnesitelný, se začne lehce zvedat vítr.
Pohne se papírek.
Pak se neochotně překulí.
Znovu a znovu, až konečně odletí ze záběru.
Místo něj došlápne zprava do záběru špička kožené boty.
V tu chvíli začne hudební motiv Cheyenna z Tenkrát na západě. Klink, klink, klink, klinky klink, klinky klink.
Ve chvíli, kdy se hudba zvedá do cresscenda, jede kamera konečně vzhůru po noze, která patří k té botě, až zabere v obrovském detailu mužskou tvář.
Je to Merak.

Hmmmmm....ne. Asi ne. Western škrtám. :-)

J.D.P., vloženo 22:04:47  05. 10. 2011

Fionor má pravdu. To mě taky napadlo. KDyž Merak táhne Armuse a schovávaj se policajtům :o)... jenom takovej nárazovej ftípek na Sherlocka Holmese :o) (Armus má trochu podobnej ksich jako Jude Law a Mellor se dokaze tvarit jako Robert Dawney :o) http://www.youtube.com/watch?v=jxBKgOyMzSc :o)

J.D.P., vloženo 22:01:25  05. 10. 2011

Strasny, ze sem totalne strizlivej :o). Jenom mam vybornou naladu a hrozne me to dneska bavi :o).
A navíc mám nápad na další takovej vtípek :o)

Fionor, vloženo 22:01:17  05. 10. 2011

No, Merakův rozhovor s Quentinem by odkaz na Kmotra být mohl. Bonna Serra!

verlit, vloženo 21:59:39  05. 10. 2011

jdp: To zní dobře, ale už to nekuř. Anebo k tomu aspoň nepij ;-))

Genevieve: Kdo řekl, že nebudou změny v příběhu? :-)

J.D.P., vloženo 21:48:58  05. 10. 2011

A nebude mluvit k Priorovi ale k Merakovi. Jenom porad nevim kdo k nemu bude mluvit. ale naprosto jednoznacne vidim Mellora jak ho beru v polodetailu :o)

J.D.P., vloženo 21:47:21  05. 10. 2011

Taverní Hans Zimmer :o).

nebo radši Danny Elfman? John Williams? Ennio Moricone!! :o) tp je ono. Temná městská fantasy s prvky westernu.

A úvodní scénu si pučíme obrazově z Kmotra. Akorát bude k Priorovi promlouvat... A Priora budeme zobrazovat jenom v polostínu jako Copolla v Apokalypse :o). A to uz se dostavam do prilis velkych blbosti :o)

Genevieve, vloženo 21:36:15  05. 10. 2011

mě spíš šlo o změny v příběhu, které se tedy neplánují, výborně, to mi stačí :-)
Navíc jsem ted ve škole přihlášená na audiovizuální praktika, kde mě naučí pracovat v zemním semestru s foťákem a psát scénář a v letním jak pracovat s kamerou (prakticky), stříhat (základně) zvuk a podobné věci, takže aspoň tam uplatním znalosti z našeho natáčení :-)

« ««   52   »» »

Zpět



Fantasy a Sci-fi: Taverna
© Jirka Wetter, jeremius@fantasy-scifi.net
, 2001 - 2005
Design: Rinvit, Jeremius
Na textech se podíleli Pavel Džuban a Toomz
URL: http://fantasy-scifi.net/taverna/taverna.php