 |
Pár nápadů co s předěly, aby nepůsobily předělově - část zařadit jako plnohodnotné scény, část vynechat:
Předěl 1,2 - záběry na noční město a černou siluetu Petera Pottera proti nočnímu oknu. Z předělu 1 je důležitá první zmínka o potemnících před výpravou na území potemníků, předěl dva se vztahuje k ději. Nešlo by vynechat Seychely a první tajemný rozhvor by už byl Prior+Quentin? (Divák, který nic netuší, by si v prvním okmažiku navíc mohl myslet, že ten rozhovor souvisí s útěkem pana Wyatta za zeď.)
V případě oddělených Předělů 1 a 2, by předěl 1 mohl sloužit k představení bratrů (místo předělu 4).
Předěly 3,4,5 - sloučit do jedné scény - Po scéně z Quentinova bytu několikavteřinový zvuk, jako když se převíjí magnetofonová páska zpět, k tomu záběr na zeď, pohled kamery se zvedá, aby mířil za ni k tomu hlas Petera Pottera - následují předěly 3,4,5 v libovolném pořadí, oddělené opět zvukem přetáčené pásky a rozmazaným rychlým pohybem kamery.
Další verze, jak vyřešit tyto tři předěly - jediná scéna během celého Priorova proslovu - jako první by byli bratři, protože u nich není důležité, kterou část poslouchají (Tam by klidně mohl znít ještě úvod před proslovem). Po čtení knihy kamera zajede bokem do tmy, vynoří se v policejní kanceláři. Policisté reagují už na "Mohu odpovědně prohlásit, že veškeré zkušební vzorky, obsahující potemnické ingredience, byly odborně zničeny". Kamera opět zajede do tmy, aby se vynořila u Meraka a Alkora, ktří reagují na závěrečné věty o Fieldingovi. (vzhledem k tomu, že bratři rádio vypnou a policisté ho přehluší svými hlasy, části proslovu na sebe nemusí plynule navazovat, ale divák z toho bude mít stejný pocit.
Třetí způsob, jak by se daly předěly 3 a 5 vyřešit, by bylo prostříhání je se scénou v Quentinově bytě (všichni poslouchají Priorův proslov najednou.) Bratři by byli použiti u jiného předělu, aby toho nebylo moc, protože u nich je jedno, co poslouchají (viz předěl 1, 2)
Osobně bych to ale viděla verzi 1 nebo 2, aby došlo k časovému oddělení obou scén v Quentinově bytě
Předěl 6 - opět tmavé siluety, (teoreticky by šlo bratry představit až v téhle scéně)
Předěl 7-možná vynechat?
Předěl 8 - silueta PP a tmavé město, ulicemi může procházet Alkor na cestě k Alwaid.
Předěl 9 - lze vynechat
Předěl 10 - na úvod připojit předěl 7 (silueta reportéky otočená na opačnou stranu než PP). Případně by se tento předěl dal použít jako zvuková kulisa, jak Cynthie s Melánií někam jdou.
Předěl 11 - Prior v kanceláři (už s ním nejsou třeba dělat tajnosti) mluví s tmavým stínem na druhém konci telefonu, Komentář PP až na konci.
Předěl 12 - lze vynechat
Předěl 13 - asi vynechat - ve finále zpomaluje děj
Předěl 14 - tohohle by bylo škoda vynechat. Umístit dříve?
Na druhou stranu závěrečné scény jsou hodně dlouhé, hodilo by se něco, čím je prostříhat, ale tak, aby to spád děje spíš zrychlilo, než zpomalilo.
(Některé věci jsou nedotažené, ale spěchám do práce, a stejně jsou to jen podněty pro tvůrčí tým.)
Nestíhám si znovu projít scénář, ale nad poznámkou k předělu 8 mě napadlo, že by se ty zvukové kulisy u chodících scén možná daly použít i jinde. Když Quentin na začátku bloudí ulicemi před setkáním s Alkorem atd. |