05:21:31
04. 07. 2025

Místnost
Denní věštec
Vítejte v Denním věštci!

Ať jsou z domova, nebo ze světa, čert aby se vyznal ve všech aktualitách a novinkách, proto je zde Denní věštec! Pokud narazíte na zajímavé téma, které by si ostatní návštěvníci chtěli přečíst, neváhejte ho vložit. Stejně tak je zde prostor pro diskuzi na veškerá témata týkající se aktuálního dění, politiky či společnosti.

Odkazy:
  • Pro aktuality v ČR doporučuji www.ihned.cz, pro serióznější čtení www.respekt.cz.
  • Odkaz na dokument připomínající staré časy a pořádky, který společnou silou vytvořili pamětníci, návštěvníci této místnosti: Nezapomeňme, že...

    Místnost má od 22:40:14  03. 11. 2002 pronajatou toomz

  • Pokud se chcete zapojit do diskuze, musíte se do Taverny nejdříve zaregistrovat nebo přihlásit



    « ««   778   »» »

    Felix, vloženo 20:02:31  25. 09. 2007

    Hele, provokatérko, ale je to důvod, proč být pro Felixe nejnepřijatelnějším členem vlády za několik posledních let, ne?

    Deidre, vloženo 19:44:22  25. 09. 2007

    No nesdílet Felixův názor je rozhodně důvod, proč odejít z vlády =)

    Felix, vloženo 19:16:48  25. 09. 2007

    Na okraj:
    Jupíííí, ta **** Kuchtová konečně odejde! Je nejen hloupá a neschopná, ale navíc s ní nesdílím téměř žádný názor.
    -------------------------------------------------------------

    Dál mě zaujal návrh senátora Kubery (ODS) na to, aby poslanci a senátoři měli plat 250 tis. Kč měsíčně, ale už žádné náhrady.
    http://zpravy.idnes.cz/senator-kubera-odpovi-na-otazky-o-ctvrtmilionovych-platech-plp-/domaci.asp?c=A070924_172926_domaci_zra
    Přijde mi to rozumné, ekonomické, dost dobře to stanovuje horní hranici (náhrady také mají různé horní hranice, ale určo se s tím dá víc švindlovat).
    http://zpravy.idnes.cz/napad-zmenit-platy-narazi-na-odpor-poslancu-feh-/domaci.asp?c=A070806_215401_domaci_ost
    Ale jak vidno, opět se to zvrhává jen na debaty o dráždění a nedráždění voličů....

    A pokud chcete ještě jiný náhled na problematiku, tak z daadulliných oblíbených Britských listů...
    http://www.blisty.cz/art/21359.html
    Aneb.. "voni ty poslanci vlastně berou docela málo..." Stanislav Křeček (ČSSD) - ale má pravdu.

    verlit, vloženo 18:34:12  25. 09. 2007

    elaine: No aspoň že ho nezačali porcovat :-)))

    Felix, vloženo 18:30:47  25. 09. 2007

    před nedávnem zde byl odkaz:
    http://www.novinky.cz/koktejl/american-preletel-na-zidli-nesene-balonky-310-kilometru_118714_136sj.html

    Troufám si, jako odborník, tvrdit, že článek je pravděpodobně novinářská kachna, nebo je hrubě nepřesný. V NTM pracuji v interaktivních programech, kde učím děti formou hry MIMO JINÉ NA TÉMA BALÓN.
    Dospělého člověka nemůže unést 105 balónků. Pouťové balonky unesou pár gramů, vždyť i držet hrozen 25 není problém. Dospělého muže průměrné hmotnosti člověka by uneslo asi 9000 pouťových balónků, což je množství, které není reálné posvazovat dohromady. Větším balónům by zase nešlo říkat "balónky", jestliže by měly průměr asi 1m, aby jich stačila cirka stovka. A pořád by bylo obtížné je posvazovat v nosný systém.

    Věty o brokovnici a o nahlášení průletu kolem muže na židli jen dotvrzují, že se o kachnu fakt jedná.
    Já sám děti učím, že se na balóncích lítat nedá, tak mě štve, když někdo tvrdí opak :-)))

    Elaine, vloženo 16:18:28  25. 09. 2007

    http://www.tyden.cz/rubriky/lide/papez-na-roztrhani_23867.html

    Vever, vloženo 23:45:28  23. 09. 2007

    Daadulla: To s tím komunistou v 18 řekl Churchill.

    Před několika lety jsme na táboře vyhrabali starou vlajku ROH, byla obrovská, červená a se zlatým lemováním, táhli jsme jí sebou na puťák a byla to hrozná sranda. Bylo by mi líto, kdyby už to nešlo.

    Eržika, vloženo 20:49:02  21. 09. 2007

    trošku bych ještě doupravila: vono to taky trošku s těma komančema záleží na fázích a průbězích, kterými se to mohlo vyvíjet, ale pokusy o vyhlazení nebo minimálně totální ztrátu národního povědomí tam také byly. Litevcům se velice špatně odpouštěla slavná minulost, kdysi mnohem slavnější a zářivější, než ruská... svoje si zažili tuším i Krymští Tataři a ještě jeden národ, moc si nevzpomínám který... nejsem odborník, mám to mlhavě ze školy...

    souhlasím, že páchali obdobné zločiny jako nacisté, všichni Agáve, Daadulla, Skřítek , každý máte svým způsobem pravdu (to,co jsem napsala v minulém příspěvku jde stejnětak dobře použít na nacismus- i když tam hrozil trest smrti za podstatně menší prohřešky),
    přesto (nebo možná právě proto) si myslím, že hlavním opatřením by měla být prevence, ještě líp schonost vyvodit si důsledky z toho, čím jsme si prošli (co měli oba režimy spoelčné, proč se mohly uchytit) a hlavně se příštím takovýmhle pokusům umět bránit. Tohle imho není o zákazech, nebo alespoň ne v první řadě a dost se na to zapomíná.
    Žádné z obou zel lehostejno, zda možná větší či menší už nemůžeme odčinit, ale můžem se chovat tak,a by se to neopakovalo. V tom vidím hlavní úkol.
    Jenom jsem chtěla říct, že tím, že sebe sundáme hvězdičky ještě neznamená, nemáme co zlepšovat (právě naopak, pro mě je to spíš znamení, že se v jádru nic nezměnilo, to by bylo příliš jednoduchý...) a že nás nesmete nějakej další "režim".

    Skritek, vloženo 13:10:14  21. 09. 2007

    AdhiL: ne jednu třídu, byly tam předsudky vůči skupinám nezapadajících do systému (ať již národnostní - měl-li jsi německé příbuzné, ač antifšistická rodina, byl jsi trnem v oku, či např. přístup k postiženým lidem, či utlačování názorů, svobody slova).
    V každém případě, pro mě osobně komunismus = nacismus, důsledky, které tyto obě ideologie přinášely, byly stejné.
    Říkám si, že ti dnešní mladí nacionalisté, kdyby si na vlastní kůži zažili to, co židé, romové, gayové, lesbičky, či jakýmkoliv způsobem "pro německou říši" nepohodlní, snad by mluvili jinak.

    Daadulla, vloženo 13:06:34  21. 09. 2007

    Adhil: přesně tak!!!

    Adhil, vloženo 13:03:13  21. 09. 2007

    Naše dějepisářka říkala: Největší sranda je, že kdyby to náckům vyšlo, tak všichni ti mladí holohlaví blbci by dneska mohli hajlovat leda někde za Uralem.

    Daadulla, vloženo 13:00:29  21. 09. 2007

    Agáve: rozumím a částečně souhlasím. Nicméně nemám nastudováno tolik, abych mohla opravdu věcně argumentovat.

    Ještě ke srovnání komunistů a nasictů. Když uvidím kluka, co má na tričku rudou hvězdu, tak si řeknu "hm, další turista ze západu chce bejt děsně vtipnej". Rozhodně ho nebudu považovat za zarytého komunistu, co mne umlátí srpem a kladivem, protože mu budu připadat, že jsem volila ODS.
    Domnívám se ale, že triko s hákovým křížem by si na sebe žádnej vtipálek nevzal a to ani ne tak z důvodu, že je to zakázaný, ale spíš z důvodu, že nacisti hlásali nadřazenost jedné rasy nad jinou a chtěli kvůli tomu vyhladit půlku planety. Jedna osobní zkušenost; Setkala jsem se s tím, že po mě šel za bílého dne "nácek" jen a jen z důvodu, že jsem se bavila francouzsky s kamarádkou.

    nedávno mne pobavilo toto: Kdo nebyl v 18letech komunista nemá srdce! Kdo je jím po 30 nemá rozum!

    Adhil, vloženo 12:50:50  21. 09. 2007

    Skřítek: Ech, to je asi jeden z rozdílů komunismu a nacismu. Původní myšlenka nacismu je od základu špatná - nacionalistická, rasistická, upřednostňující jeden národ. pravda, komunismus zase jednu třídu, ale u komunismu by se dalo uvažovat o dobru prapůvodní myšlenky. U nacismu rozhodně ne. Což nijak nezmenšuje kounistické zločiny, to čistě pro přesnost, že bys s tímhle tvrzením mohl někde narazit.

    Skritek, vloženo 12:03:19  21. 09. 2007

    Já říkám pořád, komunismus = nacismus. V první fázi dobrá myšlenka, kterou následně zneužili psychopati.

    Agáve, vloženo 11:54:42  21. 09. 2007

    Já bych to viděl asi takhle, když půjdu na setkání KSČM s transparentem např. "Ať žije Lenin, Gotwald a Satlin" tak se mi nejspíš nic nestane, když půjdu se stejným transparentem na demonstraci, kterou budou pořádat pravičáci a na tom transparentu přemaluji jména a bude tam "Ať žije Heidrich, Hitler a Goebels" (omlouvám se za pravopis), tak se bojím, že skončím minimálně na nejbližším okrsku policie.

    Z jiného soudku, lze potkat mladíky s tričkem na kterém se na prsou rudě vyjímá pěticípa hvězda. Není problém, aby se v takovémhle triku promenádovali na pěší zóně před hlídkou policistů. Ještě jsem nepotkal mladíka, který by totéž dokázal s tričkem, kde by se na stejném místě a ve stejné velikosti vyjímal třeba hákový kříž a nebo znak SS.

    A přitom komunistický režim byl minimálně stejný a nejspíš i horší než nacistický režim v Německu za 2SV.

    Eržika, vloženo 11:09:53  21. 09. 2007

    jojo, taky si myslím, že tehdejší milionkrát nedokonalý režim nejhůř zneužívali karieristi a mocichtiví lidi, stejně jakomohou zneužít kterejkoli další (možná jen o něco obtížnějc, všechno je zneužitelné, jen přirozené nesmysly jsou k tomu náchylnější).
    Jiní komouši s nasazením života nosili mojí babičce v koncentráku jídlo (ne, že bych je proto chodila volit), tohle fakt není o hvězdičkách, ale o lidech; převlekem člověka neuděláš, ani dobrého, ani špatného. Ty zločiny více než jakékoli přesvědčení spáchali konkrétní lidé, kteří našli cestu, jak skrze zavedené podmínky vládnout nebo nějak jinak profitovat...
    taky se tím znemožní jakékoli parodování...
    Na druhou stranu slepé parodování je samo o sobě bezcenné.
    no a ještě, když už se na tohle téma rozepisuju, tak fakt nemusim, názor, že teď, když jsme se zbavili komunistů se můžeme chovat jako čuňata a stejně bude všecko lepčí, v něčem určitě ano, ale to, jací skutečně budeme je v nás lidech, v tom, jací jsme v současní chvíli, o co se snažíme, ne proto, že ti před náma byli v mnohém horší...

    Iwo Olorin, vloženo 11:03:08  21. 09. 2007

    Daadulla: Jo, jo, jo, ale já to beru spíš jako signál, že na levicový extremismus se konečně začne pohlížet (de jure) úplně stejně, jako na ten pravicový. Že tento konkrétní zákon nepostihne staré viníky, je jasné (to ostatně zákon ani nemůže), tady opravdu pomůže jen něco jiného. Ale beru to jako náznak změny k lepšímu...

    Daadulla, vloženo 10:36:38  21. 09. 2007

    Iwo Olorin: obávám se, že na ty skutečný "komanče" nikdy nedojde....např. důstojníci STB, kteří to nedělali z donucení, ale z přesvědčení a ti žádné hvězdičky nikdy veřejně kreslit nebudou. Myslím, že mnohem zásadnější krok by bylo odtajnění jejich seznamů a vynechat zlomené lidi typu Nohavica, Neckář atd. Ale pokud chceš jít po komančích, pak kdokoli, kdo absolvoval VŠ před rokem 1989 je svým způsobem "podezřelý", že byl komanč nebo sympatizant, ne?! a co teď?

    Iwo Olorin, vloženo 09:45:11  21. 09. 2007

    Přesto to vítám, protože konečně došlo i na komanče. A to je jenom dobře...

    Daadulla, vloženo 09:18:54  21. 09. 2007

    hm, pořád ještě nepochopili, že v symbolech problém není :(

    « ««   778   »» »

    Zpět



    Fantasy a Sci-fi: Taverna
    © Jirka Wetter, jeremius@fantasy-scifi.net
    , 2001 - 2005
    Design: Rinvit, Jeremius
    Na textech se podíleli Pavel Džuban a Toomz
    URL: http://fantasy-scifi.net/taverna/taverna.php