00:42:30
14. 07. 2025

Místnost
Bylinky, felčarství a drobná domácí magie
Bylinky, kytičky, nemoci, choroby - vítejte v zdravotně-zahradnické místnosti. :)
Stejně jako různé čarodějné bejlí, tak i okopávání zahrádky vás může dohnat ke zdraví i nemoci, a proto se nebojte podělit o to, co vás bolí, co vás nebolí, co vám vyrostlo, co vám uhynulo, žádejte o radu nebo ji sami poskytněte. Tohle všechno sem patří :)

Místnost má od 12:33:12  19. 08. 2002 pronajatou Varda. Spolusprávce: Narwen. Rachel.

Pokud se chcete zapojit do diskuze, musíte se do Taverny nejdříve zaregistrovat nebo přihlásit



« ««   184   »» »

verlit, vloženo 11:57:12  26. 11. 2008

Ageolite: No to určitě ne.

Činkapi: Teorie ohledně hladovění a rakoviny říká, že zhoubné buňky se rychle množí a jsou velmi žravé a hladové. Když se jim zastaví přísun živin, odumřou rychleji, než buňky, které jsou normální a množí se pomalu.
Určitou logiku to má, ale maximálně v úplných počátcích bujení, kdy si tělo s rakovinnými buňkami stejně většinou poradí samo. V pozdějších stádiích se hladovkou nebezpečně oslabí organismus a dosáhne se efektu opačného.

Ovšem krátkodobá "čistící" hladovka je prý opravdu velmi prospěšná - za předpokladu, že je tělu zajištěn přísun tekutin a hlavně minerálů.

Silmarien, vloženo 11:30:21  26. 11. 2008

Ja som na tom podobne ako Ageolite a nevzdržím bez jedla - jedine v prípade, že prosto nemám čas sa najesť. Ak vtedy pijem len vodu, prichádza logicky stav, kedy mi je fakt dosť zle.
Ale keď som bola v Essene, fungovala som na dosť úsporný režim, na druhej strane som počas dňa pila veľa ovocných štiav, takže to bolo v pohode (ale keď som potom kolegom na pracovnom obede po návrate hovorila, že jem prvé normálne jedlo po dvoch dňoch, zaplatili za mňa celý obed:D).

Ageolite, vloženo 11:09:51  26. 11. 2008

verlit: mno. Můj nejnižší tlak, co jsem kdy měla, byl kolem 90 na asi 58, naštěstí tyhle hodnoty zase tak moc nemám, ale většinou ho mám nižší, nikdy jsem ho neměla zvýšený. Takže u mě motání se může opravdu nastat kdykoli. Tudíž asi hladovka nebude to pravé pro mě, že?

Ginny, vloženo 11:07:22  26. 11. 2008

S plánovanou hladovkou zkušenost nemám, čas od času se mi stane, že se do něčeho zaberu tak, že nemám potřebu jíst, ale to nikdy víc jak den netrvalo:-) No a pak tu byl týden na Šelmaberku, kde v zápalu boje a hry jsem prvních pár dní lítala po lese a stihla u toho sníst jen pár jablek, co rostly na mezi. Bylo to fajn:-)

Činkapi, vloženo 11:05:50  26. 11. 2008

Ano, pokud to někdo dokáže, věřím, že půst může mít celou řadu pozitivních účinků. Hodně jsem o tom přečetla a mluvila jsem s ženskou, která hladověla taky něco okolo 20 dnů - svoje pocity popisuje hodně podobně jako Hetta, po prvních cca 3 dnech prý pocit hladu vymizel a cítila se lehká, plná energie a nikdy jí to prý tak nemyslelo. Chodila normálně do práce, která je ovšem náročná pouze intelektuálně, nikoli fyzicky (u počítače). Po uplynutí předem stanovené doby se jí prý vůbec nechtělo začít znovu jíst, cítila k jídlu odpor...
O vyléčených nádorech (i jiných nemocech) jsem taky četla, nikoho takového ale osobně neznám. Podle mě to má logiku - když je stav kritické nouze, kde jinde by tělo mělo začít brát, než z neužitečné a nadbytečné tkáně? Určitě to ale není všelék, který by fungoval vždycky a na všechno.

Sama o ničem takovém neuvažuji. Samozřejmě by se mi líbilo zeštíhlet, ozdravět a zgeniálnět :-), ale vím, že na to nejsem vhodný typ. Nemám dot duchovní kázně a vůle ani dost silnou motivaci.

verlit, vloženo 10:54:57  26. 11. 2008

Ageolite: Ono záleží také na tom, jaký máš tlak a jestli během hladovky dodáváš dostatek minerálů. Ty se jinak snadno vyplaví z těla a to pak reaguje kolapsem, což rozhodně není ani zdravé ani žádoucí.

Ageolite, vloženo 10:36:59  26. 11. 2008

Hetta: mě nebylo na zvracení, ale na omdlení. Málem jsem sebou opravdu v autobuse sekla, motala se mi hlava, nohy se pode mnou podlamovaly. Mno a mozek, ten se zmohl jen na to, aby mě přiměl si sednou aspoň na ten kufr. Jinak si vzal volno, tedy kromě myšlenky, že domů to mám asi tak hodinu a že netuším, jak to přežiju. Proto evidentně když držíš plánovanou hladovku, tak si na to musíš vzít volno. Za běžného provozu je to nemožné.

A já to zkoušet nebudu. Radši.

Narwen, vloženo 10:35:55  26. 11. 2008

Já jdu nasadit hašlerkovu hladovku, tak!

Narwen, vloženo 10:28:32  26. 11. 2008

Hetta: mmch, držela jsi tu hladovku kvůli nějakému spešl důvodu? Jestli jsi tedy ochotná se o to s námi podělit.

Narwen, vloženo 10:27:52  26. 11. 2008

Hetta: to zní vyloženě... motivačně :)

Hetta, vloženo 10:03:45  26. 11. 2008

K těm zmínkám o tom, že je při hladu špatně - ano, je to tak, první dva až tři dny se podle mé /a nejen mé/ zkušenosti vyplavují z těla jedy velkou rychlostí a pak bolí hlava, je na zvracení apod. Třetí den to ustane a je pohoda, pak se zase nashromáždí jedy,ale u mě se pak spalovaly vysokou teplotou, při které jsem se ale cítila zdravě, jen jsem prostě měla horečku, po desátem dni bylo zase fajn, ohromný příliv energie, jen jsem přece jen byla celkově slabší. Co ale od začátku perfektně fungovalo byl mozek, nikdy mi to tak nepálilo jako při hladovkách :-)

Narwen, vloženo 09:07:22  26. 11. 2008

Rivánku, tebe by to nezabilo :p

Rivan, vloženo 08:16:02  26. 11. 2008

Hladovka ... to jako nejíst úplně jo ? To by mě asi fakt zabilo ... :)

Cinda, vloženo 07:59:38  26. 11. 2008

Manžel bývalé kolegyně držel hladovku kvůli diagnostikované rakovině žalutku. Měl ji 30 dní, spadl se asi o 15 kg (celkem mu to prospělo) a v žaludku mu zbyla jen jizva. Doktoři prý posléze raději tvrdili, že se spletli.
Nevím, jako laikovi mi to zní logicky...tělu odeberu zdroje, tak začne čerpat z "postradatelných" zásob, bojuje o život a nemá čas na "nesmysly"..
Když mě bolí žaludek a omdlévám, vlezu si do zimy v nedostatečném oblečení, rázem klepu kosu a žaludek dá pokoj ;-), není čas na nesmysly....
Ovšem pochopitelně, je to vyhánění čerta ďáblem, ale pokud to pomáhá, proč ne.

Ageolite, vloženo 22:02:31  25. 11. 2008

Mě by hladovka zabila. Nepřecpávám se, ale musím jíst pravidelně, jinak mi je neskutečně zle. Příšerné křeče v žaludku, už se mi stalo, že se mi doslova podlamovaly nohy, sice jsem pila hodně, i džus, ale po půl dni bez jídla jsem se málem složila v autobuse domů.

Qeril, vloženo 19:53:55  25. 11. 2008

Já držela hladovku jenom jeden den - no, jeden den, to asi není úplně hladovka, co? :-) Bylo to v rámci týdení čistící kůry, kdy první den se jenom pijí ovocné šťávy, druhý den už se může ovoce, pak se přidává zelenina, rýže atd., atd. až sedmý den už se může drůbež nebo ryba dušená na vodě. Musím říct, že ten den hladovění pro mě byl docela drsný a na druhý, ovocný den jsem se moc těšila :-) Ale každopádně jsem se po tom týdnu cítila lépe, odlehčeně a čile. Ale do nějaké delší hladovky bych se určitě nepouštěla, pokud by mi nešlo o život.

Dara, vloženo 19:18:41  25. 11. 2008

třídení hladovka (z lékařského důvodu) mě naprosto zdecimovala :-)

Ne, prostě pro hladovku nejsem, z výživářského ani z jiného hlediska. Na druhou stranu když jim to pomáhá, no prosím. Ale já budu jíst normálně.

Deidre, vloženo 19:07:10  25. 11. 2008

Mě se vyplatila hladovka - půst - pro detox a očištění těla, na principu ovocných šťáv, čaje a vody. Ale aby to bylo člověku citelné tak, jak by chtěl, tak týden je minimální doba pro její držení.

Narwen, vloženo 18:39:36  25. 11. 2008

Moje zkušenost je taková, že když jsem si jedou dávala čistící jablečnou kůru (místo každého jídla dvě nastrohaná jablka), tak jsem odpoledne byla už neuvěřitelně nevrlá a hladová. :)
Jako proti hladovce nic moc nemám (tedy proti hladovce se zeleninovými šťávami, i když 21 dní mi přijde fakt brutální), týden mi přijde celkem v pohodě, jen mi to přijde "složité". Člověk musí investovat buď do ovocných šťáv nebo do ovoce a odšťavňovače.. (nebo teda zeleniny).
Když nad tím tak uvažuju, nevím spíš, jestli hladovka není zbytečná, pokud člověku nic není..

Hetta, vloženo 18:24:46  25. 11. 2008

Zažila jsem dnes zvláštní setkání – byli u mne na poradě starší manželé – asi tak mezi 60-70 let, řešil se problém vydržení a vztahu dobré víry k okolnostem. Oba byli realističtí a pohodoví. Protože jsem v práci komunikativní až moc, reagovala jsem na jednu jejich poznámku a dozvěděla jsem se následující – paní drží dneska už 25 den hladovku, pije zeleninovou šťávu, prostě drží Breussovu dietu proti rakovině. Měla před pár lety boule na krku a na horním patře, doktoři to uzavřeli jako rakovinu a moc naděje jí nedávali. Ona držela dietu a boule zmizely a onase vyléčila z rakoviny. Teď začala hůř polykat a bojí se, jestli to znovu nezačíná, tak nasadila dietu. Zajímavé je, že její manžel měl rakovinu lymfatických uzlin a dostal se z toho dietou také.

Já v minulosti pár hladovek držela, nejdelší 21 dní a vždycky mi to zdravotně ohromně pomohlo, ale na druhou stranu mě všichni považovali s hladovkou za blázna, tak jsem byla překvapená že vidím někoho dalšího, kdo si to pochvaluje. Oni byli překvapeni tímtéž – totiž že i někdo další je ochoten přiznat, že hladovka má tak výborné výsledky.

Proto házím do pléna dotaz – co vy na to ? Máte nějakou zkušenost ať již dobrou nebo špatnou ?

« ««   184   »» »

Zpět



Fantasy a Sci-fi: Taverna
© Jirka Wetter, jeremius@fantasy-scifi.net
, 2001 - 2005
Design: Rinvit, Jeremius
Na textech se podíleli Pavel Džuban a Toomz
URL: http://fantasy-scifi.net/taverna/taverna.php